Aviseringar
Rensa alla

Kyckling


Ämnesstartare

Hur tar man hand om en kyckling & vad äter de?


   
Citera
Ämnesetiketter

Hur hade t´du tänkt? Är det andra höns? Är de ute eller inne? Vad är det för ras?


   
SvaraCitera

betterthanyou:
Hur tar man hand om en kyckling & vad äter de?

finns hönsfoder att köpa.

har för mig att ngn sa att de brukar gilla potatisskal, men har ingen aning.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

schim:
Hur hade t´du tänkt? Är det andra höns? Är de ute eller inne? Vad är det för ras?

fick en kyckling i födelsedagspresent av en kompis! inomhus,  sussex!!


   
SvaraCitera

De behöver kornkross. Lek med den så den blir tam. Det är massa regler för höns du borde läsa oxå. Bor du i lägenhet?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

schim:
De behöver kornkross. Lek med den så den blir tam. Det är massa regler för höns du borde läsa oxå. Bor du i lägenhet?

vad är kornkross? leker med den hela tiden DEN ÄR SÅ GOSIG. vad för regler? nope, bor i hus!


   
SvaraCitera

Köp ett akvarium, var noga med att ha tillräckligt mkt vatten. 

 


   
SvaraCitera

betterthanyou:

vad är kornkross? leker med den hela tiden DEN ÄR SÅ GOSIG. vad för regler? nope, bor i hus!

Far in på granngården eller om ni har någon annan djuraffär. Där har de det du behöver och tips. Den mår nog inte så bra av att vara inne hela tiden så ett hönshus skulle nog va bra, de funkar bra lösgående. Några regler är att den måste ha en sittpinne som är minst 12 cm/höna, de måste ha tillräckligt med ljus och sandbad.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

schim:

Far in på granngården eller om ni har någon annan djuraffär. Där har de det du behöver och tips. Den mår nog inte så bra av att vara inne hela tiden så ett hönshus skulle nog va bra, de funkar bra lösgående. Några regler är att den måste ha en sittpinne som är minst 12 cm/höna, de måste ha tillräckligt med ljus och sandbad.

okej!! har en trädgård ska jag typ "gå ut med den" någon timme varje dag? kan man ha den utomhus i typ en kaninbur på sommaren/våren om det är varmt och inte regnar? vad är en sittpinne? 


   
SvaraCitera

betterthanyou:

okej!! har en trädgård ska jag typ "gå ut med den" någon timme varje dag? kan man ha den utomhus i typ en kaninbur på sommaren/våren om det är varmt och inte regnar? vad är en sittpinne? 

Bäst är att ha den ute och då behövs ett tak och väggar.  Det första vi hade var en ganska stor "kaninbur" i trä så byggde vi en stege av trädgrenar som de använde som sittpinne. Just nu använder vi en träpinne som suttit på en sop. Halm bejöver den att ligga på


   
SvaraCitera

Vet du hur gammal den är?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

schim:
Vet du hur gammal den är?

några veckor tror jag? den är liten och gul eheh, kan lägga ut bild på den sen när jag kommer hem!


   
SvaraCitera

Bästa sidan när det kommer till höns och liknande:
http://kackel.se/skotsel_hons.html


   
SvaraCitera