Aviseringar
Rensa alla

Kyla ner laptop


Ämnesstartare

Jag har tänkt att köpa en laptop och installera Sims 3 på den, men då sa min bror att datorn lär bli så varm att den stänger av sig.

Vet ni om man kan köpa till något som kyler ner datorn?


   
Citera

Smiiilet:

Vet ni om man kan köpa till något som kyler ner datorn?

Din bror bara retas. Alla bärbara datorer har tillräcklig inbyggd kylning. Se bara till att inte täcka för luftintagen, lätt hänt om man har datorn i sängen tex.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det är nog ingen risk sitter på en bärbar och använder både spel och multimedia realativt mycket! Inga problem alls i värsta fall ställ en bords fläkt riktad bak på maskineriet så lösste det sig


   
SvaraCitera

Överhettad blir den väl främst om du har den i knät, på mattan eller på någonting annat mjukt.


   
SvaraCitera

kylklampar [y]
Eller ha bara inte datorn i sängen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Inte alla datorer har fläktar dom klarar av att kyla ner laptopen när man spelar sims 3.

Din dator är en sådan och jag har en likadan.
Brukar krossa 10-15 iskuber och lägga på tangenterna där det är som varmast i 10-15 minuter.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Delmo:

Brukar krossa 10-15 iskuber och lägga på tangenterna där det är som varmast i 10-15 minuter.

wut


   
SvaraCitera

AndyH:

Alla bärbara datorer har tillräcklig inbyggd kylning

HP har problem med kylning nu för tiden, så det stämmer inte. Det går lätt att motverka genom att akta sig för att ha datorn på ytor som värms upp snabbt och mycket, t.ex. textil, och om man har det på en träyta så fungerar det oftast utmärkt.


   
SvaraCitera

Delmo:

Brukar krossa 10-15 iskuber och lägga på tangenterna där det är som varmast i 10-15 minuter.

grymt råd


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera