Aviseringar
Rensa alla

Kyssar avslöjar om man är en bra match


Ämnesstartare

En kyss kan vara avgörande för ens val av (långtids)partner.
     Saliv är som en kemisk cocktail. Kroppen "läser av" hur bra avkomma man skulle få med personen man kysser, genom att matcha bakteriesammansättningarna. Olika människors saliv innehåller också olika halter av testosteron och östrogen. En person med mycket testosteron föredrar undermedvetet att kyssa personer med mer östrogen och vice versa.
     Det är känt att en kyss utsöndrar oxytocin ("lyckohormonet" som är avgörande för upprättandet av gemenskap, parbildning, omvårdnad; det skapar ökad tillit, minskar aggressioner, ångest och troligen också stress), dopamin (lustens, förälskelsens och njutningens hormon; det förekommer i en rad viktiga system som bland annat reglerar motorik, vakenhet, glädje, entusiasm, uppmärksamhet och motivation) och serotonin (belöningshormon, "må bra-hormon", lugnande; det reglerar även koncentrationsförmågan, impulskontrollen, sömnen och sexlusten samt motverkar depressioner).

Alltså kommer du automatiskt att lättare bli förälskad i och upphetsad av en person med "rätt" bakterie- och hormonsammansättningar 🙂 Så lita på magkänslan när du kysser någon!


   
Citera
nubbie

Mm pga hur han kysstes.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nubbie:
Mm pga hur han kysstes.

Sånt kan förstöra stämningen en del, men inte omöjligt att öva bort 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vackervedder: Ja, men på grund av personens sätt att kyssa

+ magkänsla.
Har svårt för kyssar som inte känns inlevelsefulla, vare sig det är någon man fattat tycke för eller ej.


   
SvaraCitera
reben

ja fast då e de folk man redan inte e så intresserad av o så e den kass o då blir man ännu mindre intresserad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vackervedder: Jag har aldrig kysst någon 

GråterGråter


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Getrekt:

GråterGråter

Då har du något att se fram emot 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vackervedder: Nej, aldrig

finns la viktigare grejer än (första) kyssar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Schism: finns la viktigare grejer än (första) kyssar

Jo, klart. Men jag menar frågan om en första kyss kan förstöra allt (intresset och attraktionen för personen ifråga).


   
SvaraCitera

Har bara haft bra kyssar så vitt jag minns, men jag har inte varit särskilt intresserad av alla.

Den bästa kyssen jag någonsin haft var med min pojkvän, när vi började träffas och vi skulle ha vår första kyss tillsammans.. han smsade mitt i natten och ville träffas för bara en "godnattkyss", så vi möttes på stan framför en fontän men var för fega för att göra nått, haha. Vi promenerade istället en bit tills vi kom till en stor kyrka och det snöade lite lätt, då fick jag nog och frågade om vi skulle pussas eller inte. Då såg han bara på mig och sa "jo" och sen hånglade vi ordentligt i ca 2 timmar, mitt i natten, i kylan medan vi tryckte oss mot varandra. Fireworks Mycket glad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vackervedder: Men jag menar frågan om en första kyss kan förstöra allt (intresset och attraktionen för personen ifråga).

har inte upplevt det nej


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vackervedder:

Då har du något att se fram emot 🙂

Vet, men jag vill inte vänta längre Gråter


   
SvaraCitera

Tyvärr inte mycket erfarenhet av det heller 🙁 


   
SvaraCitera
mynona

vackervedder: Alltså kommer du automatiskt att lättare bli förälskad i och upphetsad av en person med "rätt" bakterie- och hormonsammansättningar 🙂 Så lita på magkänslan när du kysser någon!

Låter som om ens eventuella avelskombination skulle vara det viktigaste att tänka på när man inleder ett förhållande. Prioriterar emotionella känslan framför allt, hur bra man skulle passa ihop rent avelsmässigt känns mindre viktigt=S

Men intressant teori. 

Svar på frågtrådan: Nä, har aldrig blivit mindre intresserad av någon jag är intresserad av på grund av en dålig första kyss. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hur vet man på förhand om någon har mer eller mindre östrogen? Kan en se det? Mindre/mer kvinnliga drag, eller vad? 


   
SvaraCitera