Aviseringar
Rensa alla

Kysste någon med munsår hjälp snabbt!


Ämnesstartare

Var med en tjej idag som då hade munsår, vi kysstes och smekte och lite sånt, men har jag sett att hon hade ett munsår(på mitt av läppen alltså inte i mungippan) Frågade hon på msn, om hon hade ett munsår hon sa att hon hade haft det länge och smittade inte men smittar det inte om man har haft det länge?,tror jag tog det mer seriöst än hon. Jag sa också vill ju inte få något skit som HIV aids och herpes, då svarade hon tror du jag har aids HAHA? Troligtvis har hon inte det men ändå rädd för herpes och sånt skit är rätt okunning i sånt här hjälp?!Börjar bli rädd har läst om sånt här på internet i trådar[chocked]


   
Citera
Ämnesetiketter

Men lilla gubben, du behöver inte vara orolig.

Allt blir bra tillslut.


   
SvaraCitera

du kmr få aids och dö


   
SvaraCitera

Blivande_japan:

du kmr få aids och dö

minst.


   
SvaraCitera

[confused]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Seriösa svar, tack.


   
SvaraCitera

Blivande_japan:

du kmr få aids och dö


   
SvaraCitera

Helt seriöst: det värsta är väl att du får munsår. Och överlever.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Som sagt seriösa svar!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nej menar, herpes och sånt shit? Är här någon kunning?


   
SvaraCitera

kapop:

Seriösa svar, tack.

var seriös


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nej gud


   
SvaraCitera

Herpes smittar via kontakt, ja. Främst när personen har utbrott av det. Herpessår varar dock i regel inte längre än ett par veckor, och det är långt ifrån enda anledningen till munsår.

Om hon har herpes och du blivit smittad av det så finns det inte direkt något du kan göra åt det. Herpes är väldigt vanligt, men att man faktiskt drabbas av besvär utav det är inte alls lika vanligt. Alltså kan du redan ha det eller ha fått det utan att du någonsin kommer märka av det.

Att du skulle fått HIV är extremt osannolikt. I så fall räcker det inte med att hon har ett sår, du måste i princip också ha ett sår i munnen/vid munnen för att det ska vara möjligt. Du kan ju testa dig (om ett par månader), men du borde verkligen inte oroa dig för det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Okej, tack verkligen en lättnad! För att få HIV ska hon också bära på det väl?( Dum fråga men som sagt är okunning) Men kan det vara ett vanligt munsår? Hon har varit sjuk i ca 5-4 dagar feber förkyld ont i halsen osv förra veckan vi var sjuka exakt samma dagar också(Förra veckan alltså kag var sjuk då med)


   
SvaraCitera

kapop:

För att få HIV ska hon också bära på det väl?( Dum fråga men som sagt är okunning) Men kan det vara ett vanligt munsår? Hon har varit sjuk i ca 5-4 dagar feber förkyld ont i halsen osv förra veckan vi var sjuka exakt samma dagar också(Förra veckan alltså kag var sjuk då med

Du kan i regel inte få hiv av en enkel kyss. Även om hon är smittad.
Och ja, det kan vara ett vanligt munsår. Frågan är om hon brukar ha munsår. Om hon brukar ha det så kan det vara herpes.


   
SvaraCitera