Aviseringar
Rensa alla

Ladda ner kurslitteratur


fuling
Ämnesstartare

Hejsan, nu är det dags att börja plugga för min del, men har precis köpt vinterkängor och har faktiskt inte råd att köpa all kurslitteratur som tydligen krävs för min högskolekurs. 

Förr i tiden har jag läst om sajter som "studentbay.se" och "frikurslitteratur.blogspot.com", men allt jag hittar verkar ha stängts ner.. 

Finns det över huvud taget något hopp om att få ladda ner kurslitteratur gratis?


   
Citera

Jag laddar ner det mesta av min kurslitteratur. Brukar gå att hitta om du söker på torrenttrackers eller googlar typ "bokens namn + författare + pdf".


   
SvaraCitera
fuling
Ämnesstartare

cyborg asshole v. 1.0 : DESTROY!! DESTROY!!:
Jag laddar ner det mesta av min kurslitteratur. Brukar gå att hitta om du söker på torrenttrackers eller googlar typ "bokens namn + författare + pdf".

gäller det även för svenska böcker? jag har verkligen googlat hela dagen och inte lyckats hitta något. Jag letar efter böcker till en engelskutbildning. 

du får gärna prova och se om du hittar någonting, en av böckerna som jag behöver heter "A University Grammar of English with a Swedish Perspective" av Maria Vannestål Estling


   
SvaraCitera

går även att finna torrenttrackers via google med rätt kurslitteratur. (bokens namn + torrent)


   
SvaraCitera
fuling
Ämnesstartare

En annan heter "The Norton Introduction to Literature" av Alison Booth


   
SvaraCitera

fuling: gäller det även för svenska böcker? jag har verkligen googlat hela dagen och inte lyckats hitta något. Jag letar efter böcker till en engelskutbildning.

Vet ej, pluggar naturvetenskap och där är många läroböcker hyfsat standard över stora delar av världen. Tror det blir betydligt svårare att hitta specifik svensk kurslitteratur.


   
SvaraCitera

Annars har jag hört att bibliotek kan vara rätt bra.


   
SvaraCitera
fuling
Ämnesstartare

Utlånat överallt, fanns en bok ute i håbo (studerar i Uppsala), men det är en 90m bussresa dit och jag vet faktiskt inte ens vart biblioteket ligger..


   
SvaraCitera

fuling:
Utlånat överallt, fanns en bok ute i håbo (studerar i Uppsala), men det är en 90m bussresa dit och jag vet faktiskt inte ens vart biblioteket ligger..

Kolla upp om det går att låna via fjärrlån.


   
SvaraCitera
fuling
Ämnesstartare

från uppsalas bibliotekhemsida:
"Du kan inte beställa böcker som redan finns på biblioteket eller något av stadsdelsbiblioteken, inte heller kurslitteratur för universitetsstudier."

Det är verkligen som att staten inte vill att man ska ha råd med både mat och böcker.. suck.

cyborg asshole v. 1.0 : DESTROY!! DESTROY!!:

Kolla upp om det går att låna via fjärrlån.


   
SvaraCitera

fuling: "Du kan inte beställa böcker som redan finns på biblioteket eller något av stadsdelsbiblioteken, inte heller kurslitteratur för universitetsstudier."

Det är verkligen som att staten inte vill att man ska ha råd med både mat och böcker.. suck.

Usch. Dumt.


   
SvaraCitera

Sorry, det är inte tillåtet att tipsa om hur man begår brott. Låser tråden!


   
SvaraCitera