Aviseringar
Rensa alla

ladda upp lagligt?


Ämnesstartare

vincebruh:
lol varför är det vidrigt? låter som att du själv har drabbats utav det. 😛

Har ej drabbats av det och tveksamt att jag lär göra det eftersom jag aldrig lär ladda upp något som kommer få någon uppmärksamhet. Dessutom - hade jag själv drabbats av det hade jag inte varit så snäll i denna tråd som jag hittils varit. Men kan man inte skapa något själv men ändå vill verka som att man är något mer än vad man är och ska således parasitera på och rida på andras framgång är man inget annat än en ryggradslös slamkrypare.

Även om det juridiskt sett inte är fel så är det rent moraliskt fortfarande stöld. Fast å andra sidan brukar ryggradslösa slamkrypare inte ha någon moral så det är klart att det finns dom som ägnar sig åt sånt här och rent av tjänar pengar på det.

Hjärta


   
SvaraCitera

Det jag vet är att ägaren av videon har rätten att nedta din omuppladdning av videon.

Dock! Jag tror att de flesta, i alla fall jag, tycker att det inte är moraliskt fel att omuppladda en video på YouTube om originalet har försvunnit från YouTube.

Loco99: skriver du var den kommer från äre chill

Fel.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

123fendas

Fel.

hur kan det vara fel då? om jag t.ex laddar upp en video som nyss tagits bort av ägaren och ägaren godkänner att jag laddar upp videon igen ''what can go wrong then'' ?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vincebruh:

Precis detta jag var ute efter. Och då undrar man vart gränsen går i detta ifall jag gör en beskrivning om att detta inte egentligen är min video ute bara en kopiering.

Skriv typ detta är " blablablas video" sålänge den e offentligt händer inget och tror endå ingen pallar dra igång nått för en video 


   
SvaraCitera

vincebruh:

om jag t.ex laddar upp en video som nyss tagits bort av ägaren och ägaren godkänner att jag laddar upp videon igen

och

Loco99: skriver du var den kommer från äre chill tror jag

är inte samma


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vincebruh:

alltså jag menar inte ett videoklipp som något har jobbat hårt med. liksom ett vine klipp som har delats  runt av olika personer.  inget rakt av en musikvideo som har 45 miljoner visningar liksom.

Fuck det


   
SvaraCitera
sies
 sies

Beror på hur och vad du laddar upp. Ägaren av materialet kan också anmäla din video så den läggs ner. Om du får för många anmälningar så stängs ditt konto ner. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sies: Beror på hur och vad du laddar upp. Ägaren av materialet kan också anmäla din video så den läggs ner. Om du får för många anmälningar så stängs ditt konto ner.

Sedan finns det även en annan risk om man blir utsparkad från YT som jag bevisligen vet att några råkat ut för. Google äger ju både YT, bloggdomänen BLOGGER liksom mailtjänsten GMAIL. Blir man utsparkad från YT så är risken uppenbar att man även blir avstängd från Blogger och Gmail. Naturligtvis med den aktuella mailadressen som är knuten till dessa tre tjänster.


   
SvaraCitera