Aviseringar
Rensa alla

Lady Gegga - Heavy metal lover


Chibibbi:

Älskar plattan mer än livet typ.

hade förväntat mig mer åt andra hållet, är helsåld på den sorgsna rnb-vågen och detta är lite för köttigt för mig, fast har haft koll på honom ändå pga uddevalla.


   
SvaraCitera

internet:

är helsåld på den sorgsna rnb-vågen och detta är lite för köttigt för mig

men "jag gråter på regnet" får det att riktigt värka i hjärtat. Den låten är titanic's musikmotsvarighet.
Sen tycker jag att "minns mig som en människa" har lite sad-feeling pga lyriken.

men tror man måste ha lite köttiga låtar också för att det ska sälja..blir typ bara emos som köper skivan annars pga depplåtar osv

internet:

uddevalla.

Det är Alexander som satt den staden på kartan

eftersom du gillar newkid kan du checka Lorentz & M.Sakarias, även fast dem gör lite mer köttig musik..deras sound liknar Newkids. Var dem två som upptäckte honom och det är Lorentz och M.sakarias's skivbolag han har kontrakt på (Basline music).


   
SvaraCitera

Chibibbi:

Den låten är titanic's musikmotsvarighet.

titanic är otroligt köttig, nästan vulgär. gillar mer... hittar ingen bra film sådär spontant.

Chibibbi:

men tror man måste ha lite köttiga låtar också för att det ska sälja..blir typ bara emos som köper skivan annars pga depplåtar osv

the weeknd blev ju världskändis utan köttiga låtar :- )

Chibibbi:

eftersom du gillar newkid kan du checka Lorentz & M.Sakarias, även fast dem gör lite mer köttig musik..deras sound liknar Newkids.

har sett dessa live ett par gånger, gillar dem inte direkt. har överlag svårt för svensk hiphop, gillar alexis weak väldigt mycket men det är typ den enda.


   
SvaraCitera

men jaha då har jag missuppfattat vad köttigt betyder

bajs

iaf;

internet:

titanic är otroligt köttig, nästan vulgär. gillar mer... hittar ingen bra film sådär spontant

är ju så det blir en klassiker...att det nästan är så over the top att det blir too much..men ah, det fungerar

internet:

har överlag svårt för svensk hiphop,

Tycker svensk hiphop är jävligt tung, måste jag säga. Amerikansk hiphop handlar bara om "i fucked that bitch so hard last night, oh damn her pussy was so tight" osv

Petters texter t.ex har substans, Newkids också. Det är inte random svammel utan har betydelse. Det känns lite mer real. Man kommer bort från den här gangster-rappen USA kör med. I Sverige handlar det mer om lyrik och feta beats än vem som har dödat mest och knullat flest brudar.


   
SvaraCitera

Chibibbi:

Amerikansk hiphop handlar bara om "i fucked that bitch so hard last night, oh damn her pussy was so tight" osv

det håller jag inte med om. att generalisera och säg att amerikansk hiphop är dålig är ungefär som att säga att all svensk rap låter som just d. amerikansk hiphop är bara mer, åt alla håll.

Chibibbi:

Det känns lite mer real. Man kommer bort från den här gangster-rappen USA kör med. I Sverige handlar det mer om lyrik och feta beats än vem som har dödat mest och knullat flest brudar.

tror inte du har lyssnat på amerikansk hiphop ifall du säger sådär, du har kanske lyssnat på någon som inte heller lyssnat på amerikansk hiphop men ändå säger sin åsikt om den [crazy]


   
SvaraCitera

internet:

tror inte du har lyssnat på amerikansk hiphop ifall du säger sådär, du har kanske lyssnat på någon som inte heller lyssnat på amerikansk hiphop men ändå säger sin åsikt om den

Neh, har lyssnat. Eller försökt. Kanske bara har hittat fel artister. Tips?

skapar mina egna åsikter btw

internet:

säg att amerikansk hiphop är dålig är ungefär som att säga att all svensk rap låter som just d

[bigsmile]

internet:

det håller jag inte med om

Min åsikt är sanning till motsatsen är bevisad


   
SvaraCitera

Chibibbi:

Tips?

klassiska: MF DOOM, madlib/quasimoto, wu-tang clan, cannibal ox

nyare: OFWGKTA, jay electronica

vill rekommendera lil b också men han harvar väldigt mycket om att fucka bitches, men också om att man måste vara positiv!!!

du borde lyssna på denna skivan: madvillain - mavillainy (MF DOOM + madlib) pga den är 100% legendarisk och bäst i världen.


   
SvaraCitera

internet:

du borde lyssna på denna skivan: madvillain - mavillainy (MF DOOM + madlib) pga den är 100% legendarisk och bäst i världen.

Schysst, ska checka! Du verkar ha koll på din sak.


   
SvaraCitera

Chibibbi:

Schysst, ska checka! Du verkar ha koll på din sak.

lyssnat en del på hiphop =)

började i den svenska änden där jag lyssnade på allt som var svenskt utan något krav på kvalitet alls, allt var bra bara det var svenskt. [crazy] tror det är därför jag knappt klarar svensk hiphop idag


   
SvaraCitera

internet:

lyssnat en del på hiphop =)

Mjo, det märks. =)

internet:

började i den svenska änden där jag lyssnade på allt som var svenskt utan något krav på kvalitet alls, allt var bra bara det var svenskt.

ouch, sånt kan verkligen döda ens öra för bra musik


   
SvaraCitera

Chibibbi:

ouch, sånt kan verkligen döda ens öra för bra musik

ja, fast länge sen nu så börjar lära mig att uppskatta vissa igen =)


   
SvaraCitera

internet:

ja, fast länge sen nu så börjar lära mig att uppskatta vissa igen =)

Förhoppningsvis lär du dig gilla det som är bra och inte fastnar för bottenskrapet. :p


   
SvaraCitera

Chibibbi:

Förhoppningsvis lär du dig gilla det som är bra och inte fastnar för bottenskrapet. :p

alexis weak e bäst


   
SvaraCitera

internet:

alexis weak e bäst

http://www.nojesguiden.se/artiklar/alexis-weak-%E2%80%9Ddet-haer-kan-bli-det-sis...

"Jag gör musik för mig själv och inte för radio så skivan är väldigt personlig. Det här kan bli det sista jag gör som artist, så det är viktigt för mig att det blir som jag vill ha det."

[sad]


   
SvaraCitera

Chibibbi:

"Jag gör musik för mig själv och inte för radio så skivan är väldigt personlig. Det här kan bli det sista jag gör som artist, så det är viktigt för mig att det blir som jag vill ha det."

han släppte ju precis en ny låt [crazy]


   
SvaraCitera