Aviseringar
Rensa alla

Läder och päls


Ämnesstartare

Geigerzähler:

Eller så dödar man inget av djuren?

Minkarna och kaninena kan man nog helt låta bli, kor, njae.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Homunculi:

Men päls är äckligt och fult.

Skinn också? [cute]

Matilda1988:

sk

Jag ska beställa ett par från någon vegansida.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Geigerzähler:

Har du testat?

Nej men mina instinkter säger så! Min far använde läder kängor och så även min farfar och morfar [smile]


   
SvaraCitera

Geigerzähler:

Skinn också?

Näeh, läder är snyggt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Geigerzähler:

Jag ska beställa ett par från någon vegansida.

Tror annars att lågbudgetskor brukar vara av syntetiska material (sämre kvalle, men inga djur iaf...). T.ex. ellos tror jag har mycket syntetskor.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

DeathOrGlory:

Nej men mina instinkter säger så! Min far använde läder kängor och så även min farfar och morfar

Det är inte lika slitstarkt, det finns inga syntetskor av samma kvalitet ännu. Även om jag inte ser några direkta problem med att allt tas till vara efter slakt så är det klart att det vore bra om ett bra alternativ kom för de som är intresserade.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nwgwr:

Det är inte lika slitstarkt, det finns inga syntetskor av samma kvalitet ännu. Även om jag inte ser några direkta problem med att allt tas till vara efter slakt så är det klart att det vore bra om ett bra alternativ kom för de som är intresserade.

Okej men jag vill ha mina läder kängor och jag låter folk ha sina syntetskor ifall de vill ha det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

DeathOrGlory:

Okej men jag vill ha mina läder kängor och jag låter folk ha sina syntetskor ifall de vill ha det.

Det är så det skall funka.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nwgwr:

Det är så det skall funka.

Tycker jag med. Folk ska väl ändå få använda de kläder som de vill ha, det kallas frihet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

DeathOrGlory:

det kallas frihet.

Djuren håller inte med, men det blir väl så när man har en bultpistol i pannan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Devon:

Djuren håller inte med, men det blir väl så när man har en bultpistol i pannan.

Har aldrig hört djuren säga emot, är tyvärr inte mannen som kunde tala med djuren [zzz]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Geigerzähler:

Men det är ju SAMMA SAK! Fattar inte.

Men ja, säg att det är samma sak. Men det han svarar på är ju exakt det du frågar om. Päls upplevs mer hemskt än läder.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

MÅLARPENSEL:

Päls upplevs mer hemskt än läder.

Knäppt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

DeathOrGlory:

Har aldrig hört djuren säga emot, är tyvärr inte mannen som kunde tala med djuren [zzz]

Att de stretar emot är iofs en liten giveaway på att de inte vill ha en bultpistol i pannan, hursomhelst är det knappast frihet att klä sig i döda djur.

OnT: Eftersom folk tror att man behöver kött för att överleva och eftersom man redan dödat djuret så kan man lika gärna använda skinnet, personligen tycker jag att päls är värre än läder eftersom att pälsdjuren sällan är domesticerade och lider mer av att inte får vara fria.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Devon:

Att de stretar emot är iofs en liten giveaway på att de inte vill ha en bultpistol i pannan, hursomhelst är det knappast frihet att klä sig i döda djur.

Det är inte våldtäckt ifall offret inte säger nej. Djur dör i vilket fall så då kan man lika gärna använda dom till något.


   
SvaraCitera