Aviseringar
Rensa alla

Lägenhet soc


Ämnesstartare

Hej!

det är så att jag har haft problem med min pappa och jag har själv tagit i kontakt med soc och nu har jag blivit flyttat till ett familjehem i 4 mån tilfälligt, soc tycker att jag ska ansöka om en lägenhet.
Jag flyttar jätte gärna till en lägenhet, men jag har hört att soc har krav te,x att man inte får ha cigg alkohol eller sin egen tjej i lägenheten plus att det är en person som får en nyckel till lägenheten och kan kolla mig när dom vill.
Stämmer verkligen detta ? För jag och min tjej vill flytta ihop i en lägenhet tillsammans.
Tjejen har inte haft med soc att göra tidigare, men det måste ju ändå gå tycker jag.
Jag är 17 år nu men fyller 18 om en månad tjejen fyller 18 väldigt snart också.
Är det nån som vet hur detta funkar ? Mycket tacksam för svar!


   
Citera

Nozza:

jag har hört att soc har krav

Det logiska vore ju att fråga Socialkontoret, tror de vet bäst.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nozza:

För jag och min tjej vill flytta ihop i en lägenhet tillsammans.
Tjejen har inte haft med soc att göra tidigare, men det måste ju ändå gå tycker jag.
Jag är 17 år nu men fyller 18 om en månad tjejen fyller 18 väldigt snart också.
Är det nån som vet hur detta funkar ? Mycket tacksam för svar

vet inte vart du bor.
men vet att dom har ett ställe i sthlm som heter UNGBO där dom har unga som bor i typ sumpan. och då får man ha först flickvännen på besök och shit. men dom får typ flytta in sen om dom sköter sig vad jag har hört


   
SvaraCitera

Det logiska vore ju att fråga Socialkontoret, inte ungdomar.se [mad][mad]


   
SvaraCitera

soc fixade en lägenhet till mig och jag får röka och festa bäst jag vill, hade tom provkontrakt ifrån början men var ingen fara.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hey! undrade egentligen kort och gott bara hur det gått för dig?:D

Jag har också blivit erbjuden försökslägenhet men vet inte om jag e så pepp på det:/


   
SvaraCitera