Aviseringar
Rensa alla

Lägerskola inför högstadiet jämfört med en vanlig dag på universitet...?


Ämnesstartare

Vad skulle ni säga att det är för skillnad mellan en lägerskola inför högstadiet och en vanlig dag på ett universitet?
Är det exempelvis större sannolikhet att folk får för sig att ta kontakt med varandra under en lägerskola än under en dag på ett universitet, och i så fall, varför?


   
Citera

Vad innebär lägerskola?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ruttenfisk:
Vad innebär lägerskola?

Är på nån camping eller skidort eller liknande och har lite aktiviteter med blivande högstadieelever från typ samma landsdel, sen har man en massa fritid där man får göra lite vad som helst på den platsen.


   
SvaraCitera
time
 time

Som universitetsstudent och någon som också gått högstadiet och åkt på läger så förstår jag ändå inte riktigt frågan. Det är ju två helt, helt olika scenarier och två helt olika åldrar och förhållningssätt. Kan du vara mer specifik i vad det är för slags kontakt du menar?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

time:
Som universitetsstudent och någon som också gått högstadiet och åkt på läger så förstår jag ändå inte riktigt frågan. Det är ju två helt, helt olika scenarier och två helt olika åldrar och förhållningssätt. Kan du vara mer specifik i vad det är för slags kontakt du menar?

Mitt intryck av min egen lägerskola var att folk verkade mycket mer benägna att ta kontakt med totala främlingar, medan de som jag känner som går på universitet tycker att folk verkar hålla sig mycket mer i slutna stabila kompisgrupper och inte alls ta kontakt med varandra lika ofta, såvida de inte är på någon nattklubb eller liknande.

Jag tyckte då i alla fall att det verkade ganska lätt att få kontakt med främlingar under min lägerskola - folk verkade liksom gå fram spontant till varandra och snacka om random saker, speciellt när jag och de andra blivande högstadieeleverna var på ett disco den andra kvällen.


   
SvaraCitera