Aviseringar
Rensa alla

Läggas in på sjukhus?


soundsystem:

You gotta trust them.

[bigsmile] Jävla psykopater som styr där nere i källaren! [sad]

isola:

ect är ingen disciplinåtgärd eller något man gör förhastat. fastbältad kan du däremot bli på alla sjukhusavdelningar om du försöker skada dig själv eller andra. det går nog att bli fastspänd under krampanfall också.

Men under tvång blir väl var eller varannan människa våldsam och vill befria sig.. [sad]


   
SvaraCitera

S3ON:

Men under tvång blir väl var eller varannan människa våldsam och vill befria sig.. [sad]

du blir inte tvingad till någonting och får skriva ut dig själv om du inte är på en låst avdelning eller fått restriktioner av läkare att stanna.


   
SvaraCitera

isola:

om du inte är på en låst avdelning eller fått restriktioner av läkare att stanna.

Men precis, på detta stället missbrukas det rejält.


   
SvaraCitera

S3ON:

Men precis, på detta stället missbrukas det rejält.

det görs nog inte det någonstans pga de vill spara så mkt pengar som möjligt. det finns ju folk som tigger och ber om att få bli inlagda men ändå inte blir det. [sad]


   
SvaraCitera

isola:

et görs nog inte det någonstans pga de vill spara så mkt pengar som möjligt. det finns ju folk som tigger och ber om att få bli inlagda men ändå inte blir det. [sad]

Aa, jävla psychos när nere på psykvåningen alltså!! aldrig att jag sätter mina fötter där. [sad]


   
SvaraCitera

S3ON:

Aa, jävla psychos när nere på psykvåningen alltså!! aldrig att jag sätter mina fötter där. [sad]

fast så är det inte. det är vanliga människor som är sjuka och behöver hjälp. psykoser kan dessutom alla få.


   
SvaraCitera

isola:

fast så är det inte. det är vanliga människor som är sjuka och behöver hjälp. psykoser kan dessutom alla få.

Men syftade på vårdarna nu för i helvete.. Inte patienterna.. [zzz]


   
SvaraCitera

S3ON:

Men syftade på vårdarna nu för i helvete.. Inte patienterna.. [zzz]

de tänker ju på deras bästa, och deras egen säkerhet. [crazy] såklart finns det rötägg, men folk behöver spännas fast rätt ofta på psyk.


   
SvaraCitera

isola:

rötägg

isola:

rötägg

isola:

rötägg

isola:

rötägg

isola:

rötägg

isola:

rötägg

isola:

rötägg

isola:

rötägg

isola:

rötägg

Ja!


   
SvaraCitera

Det brukar oftast vara en ganska hemtrevlig och lättsam stämning på sådana behandlingshem. Personalen är lätt att prata med och tillgänglig och det finns andra ungefärligt jämnåriga att interagera med.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

Vart drar man generellt gränsen då?

Den enda jag känner som genomgått sådan behandling hade en ätstörning som de inte fick bukt med på annat sätt (och inte därefter heller i och för sig). Dock bör man nog få välja frivilligt om man vill ha elchocker eller inte. För vill du det inte och får det ändå kan du ju anmäla de för felaktig behandling osv.


   
SvaraCitera