Aviseringar
Rensa alla

läkar aldrig


Ämnesstartare

ok nu äre såhär att jag tog medusa för 2-3 månader sedan,rengör morgon och kväll & med bakteriedödande munskölj,och petar aldrig me fingrarna osv.
det kommer var ur översidan då och då och är lite rött runt om hålet, undersidan har en hård svullnad som går ner en bit på staven.
vet inte vad jag ska göra för att det ska bli bättre, ska jag byta till en kortare stav eller något, har ju fortfarande långa läkningstaven i, men den är det väll meningen att man ska ha i tills det är läkt?


   
Citera

Läktiden är ju vanligt vis 6-8 veckor på en medusa, så det vore konstigt om din inte hade läkt. Fast att den varar kan också bero på att du är på och "rengör" för ofta.. Chilla lite med det


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det är inte så bra att hålla på med hålet för mycket även fast man kanske tror att man måste rengöra hela tiden och pilla. Som fruitpunch säger, dra ner på rengöringen och se om det blir bättre. Min brorsa hade en plaststav i ögonbrynet i början och det läkte inte heller, kroppen vill ju stöta bort plast - vad har du för stav?


   
SvaraCitera

jag piercade mig själv när jag var 14 och jag hade ALDRIG några problem med min piercing!

Lite OT kanske, men fuck it.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fanipani:

kroppen vill ju stöta bort plast

Fast det där var ju lite konstigt sagt.


   
SvaraCitera

Fan jag särskrev ju. Skäms


   
SvaraCitera
Hando

PoolShark:

men den är det väll meningen att man ska ha i tills det är läkt?

Ja, just därför heter det läksmycke [rolleyes]
Mitt tips är väl att ta det lite lugnare med rengörningen, det är inte bra att rengöra FÖR ofta har jag för mig.
Good luck [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag har med medusa och det varar över (haft min i 2veckor nu) ja rengör lite för ofta men när min vän tog vertical labret fick hon problem med var och så, men sen rengjorde hon det bara på kvln sen pillade hon ALDRIG och så blv det bra och läkte rätt snabbt efter det [y]


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera