Aviseringar
Rensa alla

läkare inom psyk


haha ah träffade en en gång. det var en jättesur tant som satt och stirrade på mig och frågade massa retarded frågor.[sad] dessutom var hon jättetjock.


   
SvaraCitera

min första läkare sa att ja skulle få remiss te en grej o de fick jagh inte på flera månader, hora [mad] här ber man om hjälp men får ingen

gick till en annan fick remiss på dirr

sen den tredje var underbarigast sjukskriver jättebra väldigt snäll o säger snälla saker, hon e som en snäll mamma åt mig o verkligen BRYR sig på riktigt

alla e tjejer

o kbt:en e jätterolig o flummig
älskart


   
SvaraCitera

fast dessa va asså vanliga doctors


   
SvaraCitera

patrick bateman:

de gör sitt bästa.

om vi nu ser generellt till "vanliga" läkare också...
Jag gick till läkare pga dödsont i magen, han typ "du är jättesvag, du behöver gå till en psykolog för att reda ut hur du känner kring det här med kött för du behöver äta kött"

en annan när jag hade skitont i ena höften, hade åkt av en häst på en isfläck och sedan joggat/gått så fort kroppen förmådde 3 km, kunde knappt röra mig men då linkade jag 3 km till doktorn (tog dubbelt så lång tid som i vanliga fall) bara för att han skulle säga "det är inte brutet". Jag visste redan att det inte var brutet så jag frågade om vad som var "fel", var skadan satt. "jo men det kan nog kanske vara nån sträckning nånstans". min VETERINÄR är mer precis, han pekar ut exakta musklerna, förklarar funktion osv när jag behöver medicinsk hjälp med hästen, men en MÄNNISKODOKTOR kan inte komma med ngt mer precist än att det "kanske sitter nånstans"?????????????????????????????????


   
SvaraCitera
Lounge
Ämnesstartare

magsjuka:

hon höjer mina doser i stort sett varje gång jag träffar henne

du kanske borde se på det kritiskt?

patrick bateman:

jag har aldrig riktigt fattat hur folk alltid tycker att läkare är idioter. är ju inte de som sitter där och har massa problem

men gud:

1. är folk som söker hjälp för sina problem idioter?
2. kan de inte ha perspektiv över en människas arbetsinsats?

ex: jag gick till en läkare. denna gav mig en kräm för min acne. denna sa att jag skulle sluta använda krämen efter två månader om det ej hade börjat verka. det visade sig att det var efter två månader man INTE skulle lsuta för det är då det ska börja ske saker. har den gjort sitt bästa då?

förövrigt handlade denna tråden inte om att läkarna på psyk är okompetenta, utan att de är roligt flummiga. har seriöst aldrig mött en någorlunda "normal" läkare inom psykiatrin. sitter o garvar efter varje möte.

honolulu:

psyk blir psyk, neurologerna får ryck osv

hhahahhaa alltså tror på detta på riktigt

Angelize:

sen den tredje var underbarigast sjukskriver jättebra väldigt snäll o säger snälla saker, hon e som en snäll mamma åt mig o verkligen BRYR sig på riktigt

åh sådant är så jävla härligt [love] älskar när man får sådan respons som att de genuint bryr sig

Angelize:

o kbt:en e jätterolig o flummig

min psykoterapeut på kbt:n är sjuuuuuuuuukt jävla bra. tycker om henne så mycket. bästa jag mött inom psykiatrin. d som känns lite jobbigt att jag nog ska flytta till sthlm; att häva kontakten med henne och kanske träffa ett röttägg inom psykiatrin.


   
SvaraCitera

Lounge:

hhahahhaa alltså tror på detta på riktigt

blir spännande o se sen hur hon blir när hone ögonläkare......


   
SvaraCitera
Lounge
Ämnesstartare

honolulu:

blir spännande o se sen hur hon blir när hone ögonläkare......

XDDD[love][love][love][love]

watch out maybe she's going blind


   
SvaraCitera

Lounge:

XDDD[love][love][love][love]

watch out maybe she's going blind

hahah [bigsmile]

hon berättade att hon typ va duktig på att göra stygn, syr igen de snyggt osv. jaba mm kul sen om några år, alla människor i staden hon ska jobba i kommer typ ha stygn i ögonen o grejer (föreställer mig att alla e vindögda), så blir hon ökänd


   
SvaraCitera

Postorderhoran:

om vi nu ser generellt till "vanliga" läkare också...
Jag gick till läkare pga dödsont i magen, han typ "du är jättesvag, du behöver gå till en psykolog för att reda ut hur du känner kring det här med kött för du behöver äta kött"

ta det lugnt. kanske du haft otur då? folk som blir läkare gör det ju för att de vill hjälpa människor och inte för skojs skull. sluta klaga

Lounge:

1. är folk som söker hjälp för sina problem idioter?

sa jag inte

Lounge:

2. kan de inte ha perspektiv över en människas arbetsinsats?

säg det till dem och inte mig

Lounge:

förövrigt handlade denna tråden inte om att läkarna på psyk är okompetenta, utan att de är roligt flummiga. har seriöst aldrig mött en någorlunda "normal" läkare inom psykiatrin. sitter o garvar efter varje möte.

jag kollade aldrig igenom tråden men tyckte mig se folk som kommenterade att läkare är idioter. jag har då aldrig mött en flummig läkare inom psykiatrin. de få jag har träffat har varit vanliga snälla människor


   
SvaraCitera

min värsta fiende!!!!!


   
SvaraCitera

patrick bateman:

ta det lugnt. kanske du haft otur då? folk som blir läkare gör det ju för att de vill hjälpa människor och inte för skojs skull. sluta klaga

jag tycker, min personliga åsikt, att om läkare regelbundet förbiser anledningen att jag gick dit för att det inte syns på utsidan, eller för att de själva har en dålig dag, är det inte bra. Enstaka tillfällen kan ändå vara okej, men jag skulle ju knappast lägga pengar på att gå till doktorn om jag inte ville få hjälp där eller? [crazy]


   
SvaraCitera
Lounge
Ämnesstartare

patrick bateman:

säg det till dem och inte mig

"de" är människorna som besöker läkaren

patrick bateman:

läkare är idioter

skrev iaf jag aldrig


   
SvaraCitera

Lounge:

"de" är människorna som besöker läkaren

blabla. nu är du seriös va?

Lounge:

skrev iaf jag aldrig

sa inte att du sa det


   
SvaraCitera
Lounge
Ämnesstartare

patrick bateman:

blabla. nu är du seriös va?

rawr pattan

patrick bateman:

sa inte att du sa det

bra att du sa att inte jag sa det


   
SvaraCitera

Postorderhoran:

jag tycker, min personliga åsikt, att om läkare regelbundet förbiser anledningen att jag gick dit för att det inte syns på utsidan, eller för att de själva har en dålig dag, är det inte bra.

såna kan de väl inte alla vara

Postorderhoran:

Enstaka tillfällen kan ändå vara okej, men jag skulle ju knappast lägga pengar på att gå till doktorn om jag inte ville få hjälp där eller?

det gör du säkerligen inte


   
SvaraCitera