Aviseringar
Rensa alla

Läkare stoppade Åkesson – för patientsäkerheten


Läkaren var gitarristen i Refused!!!


   
SvaraCitera

Åkesson blev utkörd från ett ex antal gymnasieskolor i Umeå också... 


   
SvaraCitera

aristoteles: Det spelar ingen roll, påverkar det deras jobb negativt så borde herr åkesson hålla sin nuna borta om han verkligen värnar om vården.

Kan inte se hur det skulle påverka deras jobb när de inte ens behöver befatta sig med dem. Inget annat parti hade stoppats och de flesta här hade satt sig emot beslutet om det handlat om vänsterpartiet. Sjukhus är statligt ägda och de ska därför inte motarbeta ett särskilt politiskt parti som har stöd av över 350.000 svenskar.


   
SvaraCitera

 Umeå

Min hemstad, är speciell. Men på ett bra viss tror jag!


   
SvaraCitera

Agahnim:

Kan inte se hur det skulle påverka deras jobb när de inte ens behöver befatta sig med dem. Inget annat parti hade stoppats och de flesta här hade satt sig emot beslutet om det handlat om vänsterpartiet. Sjukhus är statligt ägda och de ska därför inte motarbeta ett särskilt politiskt parti som har stöd av över 350.000 svenskar.

Spelar väl ingen roll huruvida andra partier hade blivit stoppade eller inte. I dagens samhälle finns det som tur är inga mer relativt stora partier som har rötter i Nazism o bedriver migrationspolitik och gång på gång visar sitt öppna hat till sina medmänniskor. det är väl jävligt förståeligt att människor tar illa upp och det inte är något positivt på en plats som ett sjukhus.  


   
SvaraCitera

Istechetvåpunktnoll:
Läkaren var gitarristen i Refused!!!

Så Åkesson blev.. refused.. att få komma in?


   
SvaraCitera

Har jag sagt att jag älskar mig själv eller?


   
SvaraCitera

Fantastiskt:

Så Åkesson blev.. refused.. att få komma in?

Mycket gladHjärta +1


   
SvaraCitera

Rätt. 


   
SvaraCitera

äh   

 


   
SvaraCitera

man vill ju inte ha en i sjukhuset med en "rebellisk ådra" som han själv uttryckt det 

 


   
SvaraCitera

kukoxo: sjukhus är ingen plats där man ska göra reklam/locka folk för politik. så jävla osmakligt att gå dit när de finns människor som behöver vård eller t.om kämpar för sina liv.

Det är väl ganska nödvändigt för politiker att befinna sig på plats och uppleva vanliga människors vardag? Om det är något politiker behöver så är det väl att göra fältstudier likt dessa. Få skulle mena på att det bidrar med mindre erfarenheter kring ämnet än vad ett skrivsbordsupplägg på saken hade hade gjort. Just därför att människor kämpar för sin vardag och att sjukhusen är en stomme i välfärdsstaten så behöver politiker få lära sig mer om hur det fungerar för att kunna förbättra den.


   
SvaraCitera

Fkpaw:

Spelar väl ingen roll huruvida andra partier hade blivit stoppade eller inte. I dagens samhälle finns det som tur är inga mer relativt stora partier som har rötter i Nazism o bedriver migrationspolitik och gång på gång visar sitt öppna hat till sina medmänniskor. det är väl jävligt förståeligt att människor tar illa upp och det inte är något positivt på en plats som ett sjukhus.  

Centerpartiet har också rötter i nazism och bedriver migrationspolitik, men det är ganska irrelevant vad din eller någon annans personliga åsikt om SD är. Faktum är att de är ett parti som är demokratiskt invalda i Sveriges riksdag och i ett flertal opinionsundersökningar rikets tredje största parti. Då har statliga institutioner ingen rätt att hålla dem borta då de trots allt är delägare i form av skattebetalare.


   
SvaraCitera
1009
 1009

Agahnim: Inget annat parti hade stoppats 

Kanske, kanske inte. Men inget annat parti är som SD. 

Sverigedemokraterna har utmålat muslimska kvinnor som parasiter som tar resurser från våra äldre. Om Jimmie Åkesson oanmäld dyker upp på en arbetsplats där många muslimska kvinnor sliter hårt på sina kroppar för en dålig lön i syfte att ge våra äldre ett värdigt sista skede i livet - finns då inte en risk att de blir provocerade? Jag är övertygad om att deras professionalism gör att de väljer att fokusera på sitt jobb, men det kan ändå röra upp känslor och skapa stress vilket kan inverka negativt på deras förmåga att utföra sitt jobb. På en geriatrisk avdelning är det viktigt att patienterna får precis den vård och det bemötande de behöver. 

Det kanske är liten risk att Jimmie Åkessons plötsliga uppträdande skulle orsaka problem. Men risken finns och det är den ansvarige läkarens uppgift att fatta ett beslut här. Och jag har svårt att se att det självklart skulle vara fel beslut att värna patientsäkerheten framför en politikers PR-besök. 

SD kan behandlas efter samma princip som alla andra utan att det för den sakens skulle innebär likadant bemötande. Alltså om ett besök från ett annat partis företrädare skulle leda till samma risker så skulle de också portats - eller det hade i.a.f. varit ett legitimt beslut. 


   
SvaraCitera

1009:

Kanske, kanske inte. Men inget annat parti är som SD. 

Sverigedemokraterna har utmålat muslimska kvinnor som parasiter som tar resurser från våra äldre. Om Jimmie Åkesson oanmäld dyker upp på en arbetsplats där många muslimska kvinnor sliter hårt på sina kroppar för en dålig lön i syfte att ge våra äldre ett värdigt sista skede i livet - finns då inte en risk att de blir provocerade? Jag är övertygad om att deras professionalism gör att de väljer att fokusera på sitt jobb, men det kan ändå röra upp känslor och skapa stress vilket kan inverka negativt på deras förmåga att utföra sitt jobb. På en geriatrisk avdelning är det viktigt att patienterna får precis den vård och det bemötande de behöver. 

Det kanske är liten risk att Jimmie Åkessons plötsliga uppträdande skulle orsaka problem. Men risken finns och det är den ansvarige läkarens uppgift att fatta ett beslut här. Och jag har svårt att se att det självklart skulle vara fel beslut att värna patientsäkerheten framför en politikers PR-besök. 

SD kan behandlas efter samma princip som alla andra utan att det för den sakens skulle innebär likadant bemötande. Alltså om ett besök från ett annat partis företrädare skulle leda till samma risker så skulle de också portats - eller det hade i.a.f. varit ett legitimt beslut. 

+1


   
SvaraCitera