Aviseringar
Rensa alla

Läkare


Ämnesstartare

lacostekrokodilen:

wroclaw kräver runt 18 i betyg. warsawa likaså. gdansk kör intagningsprov osv osv

Kan du ge mig lank pa det?

Du har nog hort fel.

Svensk standardbehörighet för läkarlinjen E.1.
Antagningskrav till Wroclaw: baseras på slutbetyg i biologi, kemi, fysik och engelska.

Alltsa inte nagot snittbetyg, tror man kommer in med G eller VG i dessa kurser.
http://www.studentum.se/Laekarutbildning_paa_engelska_5817.htm

För sökande med svensk utbildning krävs följande kurser från gymnasiet för att bli värderade för intagningsintervju:
•Kemi A och Kemi B
•Biologi A och Biologi B
•Fysik A
Om du redan har tagit liknande kurser från universitetet eller högskolan, eller om du har särskilt bra betyg kan du få dispens från ett eller flera av kraven för att komma in.

Betygsnittet i dessa fem kurser bör vara minst VG. I praktiken brukar betygskraven bli högre, beroende på antalet sökande och dessas betyg. Kunskaper i kemi, biologi och fysik bör förmedlas på intagningsintervjun, vilken är på engelska.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

noboundaries1:

Kan du ge mig lank pa det?

nope

noboundaries1:

Alltsa inte nagot snittbetyg, tror man kommer in med G eller VG i dessa kurser.

du skämtar. du kommer aldrig klara studierna där. gjorde sj intagningsprovet till gdansk. hade c:a 19 i betyg. nästan alla där hade 18-19.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lacostekrokodilen:

du skämtar. du kommer aldrig klara studierna där. gjorde sj intagningsprovet till gdansk. hade c:a 19 i betyg. nästan alla där hade 18-19.

Jag har 17 i snitt och korde over intagningsprovet aven om jag hellre pluggar i Sverige. Sedan speglar intagningsgranser inte direkt svarheten pa utbildningen utan soktrycket.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

noboundaries1:

Jag har 17 i snitt och korde over intagningsprovet aven om jag hellre pluggar i Sverige. Sedan speglar intagningsgranser inte direkt svarheten pa utbildningen utan soktrycket.

gjorde du i våras?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lacostekrokodilen:

gjorde du i våras?

Nej, jag gjorde ett sadant gammalt som man kan fa ova pa likt hogskoleprovet. Visst det ar kanske annorlunda nar man gor det pa riktigt men jag fick 1,9 pa HP efter mycket ovning sa har man tid att ta bort spindelnatet fran sina gamla kemi,fysik,biologi bocker sa ska det nog ga bra.[y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera