Aviseringar
Rensa alla

Läkarutbildning


Ämnesstartare

Hej. Jag är en kille som är snart 16 år och som har tänkt sig bli läkare. Problemet här är att det är hyfsat svårt att komma in i Sverige då det är för höga intagningspoäng. Så jag tänkte fråga i förskott så jag får någon slags förebild om hur det är och hur det kommer att se ut när jag då ska söka efter gymnasiet. Här kommer några frågor som jag hoppas att ni erfarna kan besvara.

Vilket land är det bäst att plugga i?
Vilket land kräver minst intagningspoäng?
Vilket land kostar minsta att plugga i?
Finns det någon/några utbildningar utomlands på svenska?, i såna fall vilka?
Sist men inte minst, Vilken är den enklaste vägen tycker ni man bör ta för att bli läkare?

Svar från er uppskattas.

Tack i förhand..... Amee. 🙂


   
Citera

Amee:

Vilket land kostar minsta att plugga i?

polen

Amee:

Vilket land kräver minst intagningspoäng?

polen, ryssland oså

Amee:

Vilket land är det bäst att plugga i?

england


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kakalaka:

england

ok. Men vad är det så bra med england? Tänkte mig England då engelska språket blir bättre genom att man tvingas prata engelska där.På så sätt blir det enklare med engelskan. Eller vad tänkte du?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Amee:

Vilket land är det bäst att plugga i?

Beor på vad du är ute efter? Vill du jobba i sverige är antagligen sverige bäst att plugga i. Vill du gå på de bästa universiteten är USA eller england att föredra.

Amee:

Vilket land kostar minsta att plugga i?

Sverige, kostar ca noll kronor.

Amee:

Finns det någon/några utbildningar utomlands på svenska?, i såna fall vilka?

Nej, har aldrig hört talas om något sådant. Inte ens i sverige är utbildningen helt och hållet på svenska då stor del av kurslitteraturen är på engelska.

Amee:

Vilken är den enklaste vägen tycker ni man bör ta för att bli läkare?

Enklast: få 22,5p i betyg.
Näst enklast: få 2,0 på högskoleprovet


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Horrorshow:

Enklast: få 22,5p i betyg.
Näst enklast: få 2,0 på högskoleprovet

Det är i sverige ja. Men jag undrar vart någon stans utomlands är det enklast att utbilda sig till läkare. För det är ju emklare att plugga som sagt utomlands än att få 22.5/20,0 i sverige. Men frågan är vart någon stans utomlands är det enklast xD


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det finna nog igen "enkel" väg att bli läkare. Du får bara jobba i skolan och skriva 2.0 på högskole provet. Det planerar jag att göra! [bigsmile]


   
SvaraCitera

polen har jag hört har bra utbildning och det är lättare att komma in där också va
men det är dyrt så you better be rich va


   
SvaraCitera

Amee:

Vilket land kostar minsta att plugga i?

Skottland, gratis.


   
SvaraCitera

Pange:

Det planerar jag att göra! [bigsmile]

Fast du måste jobba på din svenska först mvh fröken


   
SvaraCitera

Du måste lära dig Latin också förstår du, annars kan du ju inte inte skriva ut "Paracetamol" "Diclofenac" och sådana grejjer.


   
SvaraCitera

Creator:

Latin

Varför skriver folk språk med versal??? Fattar inte, sett det på flera ställen. Länder versaliseras, inte språk. Kan du tala om detta för mig?


   
SvaraCitera

isola:

Kan du tala om detta för mig?

Enda svaret är väl att jag missuppfattat det där och tycker det ser bättre ut med Latin än latin. Mmkay ? [smile]


   
SvaraCitera

Creator:

Mmkay ? [smile]

Ok men nu vet du bättre. Tacka mig sen när du uppnått en lysande karriär tack vare detta!


   
SvaraCitera

isola:

Ok men nu vet du bättre. Tacka mig sen när du uppnått en lysande karriär tack vare detta!

Will do, har ju Svenska en hel termin till också.

Image


   
SvaraCitera

Creator:

Will do, har ju Svenska en hel termin till också.

[sad] oh you


   
SvaraCitera