Aviseringar
Rensa alla

Lämna min kattunge


Ämnesstartare

Hej,

Jag vet inte riktigt vad jag ska ta mig till. Det är så att jag har under en längre tid känt mig kass, rinniga ögon/näsa och stundtals huvudvärk som kommit och gått. Jag begav mig för drygt två veckor sen till en doktor och fick nu tillbaka svaret på mitt allergitest, vilket visade positivt mot kattdjur. Det verkar som att jag inte har mycket till val och måste lämna ifrån mig min kattunge som jag tagit mig an de senaste månderna.

Jag bor i Södertälje och letat efter ett passande kattpensionat till kisen. En så länge har jag hittat ett som känns ok, men jag tänkte höra med er om ni varit i liknande situation och om ni kan rekomnedera något hem extra mycket.

Jag har inte bestämt mig 100% än, och hittar jag inte något bra hem så behåller jag honom och försöker dämpa allergin med medicin istället, men det är ju optimalt om både jag och katten mår bra tänker jag.


   
Citera

Ajdå. :-/ Viktigt att kolla sådant innan man skaffar djur.
Har ingen erfarenhet men hoppas att det löser sig.


   
SvaraCitera

fråga vonkissekatt!


   
SvaraCitera

Börja ta medicin nu och se om du kan stå ut. Går det inte så lämna bort katten. Det är inte rätt mot hen att hatta fram och tillbaka sedan. Vet tyvärr ingenting om varken katthem eller pensionat i Södertälje men du har ju tid på dig nu att söka i facebookgrupper med kattfolk runt Södertäljetrakten medan du testar medicin. 


   
SvaraCitera

sälj honom på blocket annars, "denna katt söker nytt hem pågrund av allergi"


   
SvaraCitera

Bättre att kolla upp vem som ska ha hen. Att sälja en soffa och att lämna bort en levande varelse som kräver uppoffringar både ekonomisk och tidsmässigt. 

handendärnissen:
sälj honom på blocket annars, "denna katt söker nytt hem pågrund av allergi"


   
SvaraCitera

Min bror är allergisk mot katter och vi har det. Han tar medicin och sen har han vant sig med dem.


   
SvaraCitera

Jag kan ta den ! Haft massa djur under min uppväxt . 


   
SvaraCitera
Berit

vonKissekatt:
Bättre att kolla upp vem som ska ha hen. Att sälja en soffa och att lämna bort en levande varelse som kräver uppoffringar både ekonomisk och tidsmässigt. 

Det kan man ju göra även fast man säljer den på blocket 


   
SvaraCitera
PMR
 PMR

Det är så, att har man utsatts för ett djur under längre tid sedan denne var liten unge, så kan man ha turen att bli immun!!

Mvh blev immun mot två katter, så länge jag bodde med dem


   
SvaraCitera

Berit:

Det kan man ju göra även fast man säljer den på blocket 

Jodå men det är mycket svårare att få reda på vad det är för en människa då


   
SvaraCitera

Man kan ju alltid ta död på katten, känns lite mindre omständligt. Det hade nog jag gjort.


   
SvaraCitera

Niklas:
Man kan ju alltid ta död på katten, känns lite mindre omständligt. Det hade nog jag gjort.

Men skärp dig! 


   
SvaraCitera

Niklas:
Man kan ju alltid ta död på katten, känns lite mindre omständligt. Det hade nog jag gjort.

Nej!!! Om det här är ett alternativ så erbjuder jag mig (på riktigt) att ta över katten


   
SvaraCitera

det är det inte. det är ett hemskt roligt "skämt".


   
SvaraCitera