Aviseringar
Rensa alla

Lämnar du plats åt de äldre?


Ämnesstartare

Om du sitter på tunnelbanan, bussen, pendeltåget eller vad det nu är. Alla sittplatser är upptagna och du sitter. Då kommer Agda F83 och kliver på. Lämnar du plats åt Agda då eller sitter du kvar?


   
Citera
Ämnesstartare

SebastianE:

Lämnar plats (under 20) (Du röstade på detta alternativ)

Så klart. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SebastianE:

Sitter kvar 20+ (Du röstade på detta alternativ)

Såklart


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SebastianE:

Lämnar plats (under 20) (Du röstade på detta alternativ)

[cool]


   
SvaraCitera

SebastianE:

Lämnar plats (under 20) (Du röstade på detta alternativ)

Ja, om jag inte sitter innerst eller "för långt bort". Jag tycker att det är en självklarhet att lämna plats till äldre människor, det är respektlöst att inte göra det och trots detta sitter väldigt många kvar. (Jag hoppas att ni inte får sitta när ni blir äldre, för det är ni inte värda.)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SebastianE:

Lämnar plats 20+

vad annars


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SebastianE:

Lämnar plats (under 20) (Du röstade på detta alternativ)

... inte för det händer mig ofta, åker bara typ obefolkade bussar med 5 passagerare på en normalstor buss. men om så inträffade: ja.


   
SvaraCitera

SebastianE:

Sitter kvar 20+ (Du röstade på detta alternativ)

Om Agda var snygg hade jag lämnat plats.

Brukar f.ö även sätta mig på ytterplatsen om båda är lediga, flyttar inte på mig förens någon frågar, vilket de oftast inte vågar. Svenskar [love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SebastianE:

Lämnar plats (under 20) (Du röstade på detta alternativ)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Agda kan gott & VÄL sitta på sin RULLATOR eller RULLSTOL tkr ja


   
SvaraCitera

Synd att det inte är lika bra ute i samhället, alltså att över 70 % skulle lämna sin plats för gamlingar, händer allt för ofta att äldre folk får stå för att andra inte vill flytta sig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Soldaten:

Synd att det inte är lika bra ute i samhället, alltså att över 70 % skulle lämna sin plats för gamlingar, händer allt för ofta att äldre folk får stå för att andra inte vill flytta sig.

Mmm det känns som folk säger A men gör B. Själv gör jag det om jag sitter ytterst. För mig är det självklart. Jag tänker hur jag själv vill bli behandlad som äldre och sedan brukar de äldre uppskatta det ordentligt.


   
SvaraCitera
kachin

SebastianE:

Lämnar plats (under 20) (Du röstade på detta alternativ)

aldrig hänt, men om jag hade suttit på en attraktiv plats för Agda hade jag rest mig [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SebastianE:

Lämnar plats (under 20) (Du röstade på detta alternativ)

Alltså det var en man (psykiskt störd vill jag gärna tro) som lämnade plats åt MIG! Jag typ "eheh... ee nejtack det är bra[smile].........wtf?[confused]"


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Agda hotar med att slå mig om jag inte flyttar min feta röv. Vad ska man göra, liksom.


   
SvaraCitera