Aviseringar
Rensa alla

Längden


Ämnesstartare

Jag är en kille som undrar hur lång jag kan bli som vuxen, när jag fyllde 14 år så var jag 160 cm lång, jag fyller 15 imorgon och jag är 168 cm lång, hur lång tror ni jag kan bli? Mina föräldrar är väldigt korta. Min pappa är 166 och min mamma är 161.


   
Citera

genomsnittligt för pojkar har jag för mig att man räknar (mammas längd+pappas längd + 13)/2 för att få fram "hur lång man blir" medan man för flickor använder sammaformel men byter ut plusset framför 13 till ett minus


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag spår: 173


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

elverpigen:

genomsnittligt för pojkar har jag för mig att man räknar (mammas längd+pappas längd + 13)/2 för att få fram "hur lång man blir" medan man för flickor använder sammaformel men byter ut plusset framför 13 till ett minus

Det blir 170 cm, jag tror inte jag växer bara 2 cm till


   
SvaraCitera
Åtta

Med hjälp av avancerad matematik har jag tagit fram en prognos baserad på den information du givit oss. Tyvärr syns det inte på grafen, men jag förutspår att du kommer att vara cirka 7 meter lång vid din död.

NLFabCC.png


   
SvaraCitera

EnesiDuliAlea:
Det blir 170 cm, jag tror inte jag växer bara 2 cm till

varför frågar du då


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

elverpigen:
varför frågar du då

Därför


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta: Tyvärr syns det inte på grafen, men jag förutspår att du kommer att vara cirka 7 meter lång vid din död.

Oj, stämmer det verkligen?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hjärta   - åtta


   
SvaraCitera
Åtta

MissAnox:

Oj, stämmer det verkligen?

Matematiken ljuger inte. 


   
SvaraCitera

MissAnox:

Oj, stämmer det verkligen?

ja åtta är alltid mer tillförlitlig än forumets föredetta hederstroll


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

elverpigen:

genomsnittligt för pojkar har jag för mig att man räknar (mammas längd+pappas längd + 13)/2 för att få fram "hur lång man blir" medan man för flickor använder sammaformel men byter ut plusset framför 13 till ett minus

Den där uträkningen säger att jag skulle vara 179 ist för 188 såatteh


   
SvaraCitera

Dan_the_ironman:
Den där uträkningen säger att jag skulle vara 179 ist för 188 såatteh

är en generell som används av typ skolsyster, men iom att gener inte är jättesimpla så är det klart den kan avvika. utifrån den borde jag vara typ 168 vilket jag inte är heller. men iom att föräldrarna är korta och han också är ganska kort lär han ju inte bli typ 2 m lång heller. är dud bara 188? minns dig som en jätte när jag stod brevid dig och lyssnade på din dialekt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

elverpigen:
är en generell som används av typ skolsyster, men iom att gener inte är jättesimpla så är det klart den kan avvika. utifrån den borde jag vara typ 168 vilket jag inte är heller. men iom att föräldrarna är korta och han också är ganska kort lär han ju inte bli typ 2 m lång heller. är dud bara 188? minns dig som en jätte när jag stod brevid dig och lyssnade på din dialekt

Ja det eller 187, inte så säker. Ser inte mig själv som så lång men kanske är det jag venne


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

elverpigen: enomsnittligt för pojkar har jag för mig att man räknar (mammas längd+pappas längd + 13)/2 för att få fram "hur lång man blir" medan man för flickor använder sammaformel men byter ut plusset framför 13 till ett minus

Stämmer ju inte! Jag bör ha blivit 181 enligt den, är 177. Min syrra bör ha blivit 170, hon är 173.


   
SvaraCitera