Aviseringar
Rensa alla

Längre?


Lizeha
Ämnesstartare

Hej läsaren!

Jag är 162 cm lång och är 13 år gammal. Mina föräldrar är 180 cm och 158 cm. Jag vill så gärna bli 172 cm eller längre. 

Vad ska jag göra? Hinner jag bli längre? Om inte vad ska jag göra då?


   
Citera

Det är väldigt svårt för oss att veta, det hela beror på väldigt många olika saker, men det bästa du kan göra är att helt enkelt inte lägga så mycket vikt vid det. Om du väl blir 172 kommer du antagligen vilja "förbättra" något annat istället. Huvudsaken är inte att få vissa fysiska egenskaper utan att bli nöjd med de man har.


   
SvaraCitera

ät ordentligt


   
SvaraCitera

Det känns som att min lillebrorsa har växt säkert 3dm mellan 14 och 17 så ah vem vet. men generellt kan du inte göra så mycket åt din längd, dock om du inte äter tillräckligt eller inte får i dig alla mineraler så kan det påverka negativt och jag vet det finns många tonårstjejer som knappt äter nått för att kunna vara så himla smala.

obs, det betyder inte att man växer mer om man svullar i sig :p

 


   
SvaraCitera

tror jag var ca 165 som trettonåring, är idag 174


   
SvaraCitera

Jag är tretton och 157 cm lång. Mina föräldrar är dock väldigt korta och jag har redan växt om mamma. 

Dina föräldrar har väldigt olika längder. Så det mäst troliga är ju att du blir någonstans i mitten. Sedan kommer du ju växa ett bra tag till, och från 162 till 172 är det ju bara tio centimeter. Jag tror nog att du har god chans att bli åtminstone en och sjuttio. 


   
SvaraCitera

Ät hyfsat. Och hjälper inte det, får du väll lägga dig på sträckbänken.

Men är inte din längd bra för din ålder? Du har ju ändå några år på dig att växa också.


   
SvaraCitera

Jag var också runt 160 som trettonåring, blev ~185, men jag är kille, så det går nog inte att jämföra oss. 


   
SvaraCitera
Lizeha
Ämnesstartare

Tack för era svar. Jag ska äta ordentligt och testa att gå till sjuksköterskan i skolan. Hon har min växtkurva.


   
SvaraCitera

Det kommer, det kommer. Du kan ju också vara en sån som behåller den där längden i några år för att sen BAM växa ett par decimeter senare i livet!


   
SvaraCitera

Det kommer! Mina föräldrar också  väääldigt långa. Jag var ca 1.58cm när jag var 13. Idag, 2 år senare är jag 172cm. Glad


   
SvaraCitera

Jag tror jag stannade i 8an. Fast då kanske man är äldre? Kommer inte ihåg och för sur för att räkna.

Jag har en balle dock, så tjejer vettefan.

Men alla växer ju olika så du kan säkert bli 10cm längre!


   
SvaraCitera
Sonya

jag tror nog att du kommer bli lite längre. Var själv runt 165 när jag var 13 och nu 171, och slutat växa. Tror nog att det beror på hur långa dina föräldrar är. Eftersom en av dina föräldrar är 158 så är det inte helt säkert på om du kommer att växa mer. Men man vet ju aldrig, det beror oxå på hur mycket du växt på de senaste åren Blink


   
SvaraCitera

Då han placerade det i SMS-låndelen utgår jag ifrån att han menar det, då krävs väl ofta 120.000 i INKOMST så det beror på vad du hade förra året
https://creditonline.today/se/easycredit  .


   
SvaraCitera