Aviseringar
Rensa alla

Längre hår!


Ämnesstartare

Hej .

Det är så att ja har alltid tyckt det är snygg med lite längre hår och undrar vad man bör tänka på när man låter det växa?

Ska jag bara säga till min frisör att jag vill spara till långt hår så fixxar hon något eller? Hur gör man för att förebygga det osv ?

Hoppas man kan få nåt bra svar här. Vet att många tycker det är roligt att skriva skit i 100 år än att bara säga ett enkelt svar så gör mig den tjänsten.


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

Klipp av topparna då och då, för då blir inte håret lika slitet om jag har förstått det rätt. Sen så växer det fortare också.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Förebygga vad? Om du vill spara till långt hår så är det enda du behöver tänka på att du borde toppa det med jämna mellanrum så att det inte blir för slitet. Lycka till [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Okej tack så mycket oväntad 🙂

Vad kan jag säga till frisören då? Känns lite pinsamt eftersom jag inte kan så mycket om hår o så.. Men jag vill gärna lära mig:) Tycker det e så jävla snyggt med medellångt och välvårdat hår.

Förresten med att toppa det vad menas med det? Så att håret växer på rätt sätt eller? :/ förklara gärna =)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hade tänkt mig ungefär så här!

hår.JPG


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

schill:

Förresten med att toppa det vad menas med det? Så att håret växer på rätt sätt eller? :/ förklara gärna =)

Toppa är bara att du klipper av en liten bit av håret längst ned. så att kluvna och slita toppar försvinner och inte typ repar upp sig ännu mer.

Jag vet ju inte vad du vill ha för frisyr, så jag vet inte om det är bäst att spara först och klippa en frisyr sedan, eller att klippa det på något speciellt sätt för att låta det växa ut så, om du förstår hur jag menar.

Förklara för frisören hur du vill ha, så kan den nog hjälpa dig [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bilden är ovanför =)

Okej, bara det att jag kan ju inte så mycket om hår som sagt men ja ska försöka förklara för henne hur jag vill ha det.

Det är inte konstigt att man vill ha långt hår som kille va? [tard]


   
SvaraCitera

Ät saker som innehåller Vitamin B12, håret blir starkare och slits mindre. (Tror det var B12)
Dvs, det håller längre och kan växa mer.

schill:

Det är inte konstigt att man vill ha långt hår som kille va?

Neh, din avatar är konstig dock. Klä på dig pojk.


   
SvaraCitera

schill:

Vad kan jag säga till frisören då?

Säg att du bara vill klippa topparna. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

XMinGrönaLampaÄrDödX:

Säg att du bara vill klippa topparna.

Det blir inte för kort då? ^^ alltid det jag är för rädd för. att det blir som varje gång innan , tar 2 månader för det att bli lika långt som när man klippte det sist?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zittam:

Neh, din avatar är konstig dock. Klä på dig pojk.

Nu har jag klätt på mig [y]


   
SvaraCitera

schill:

Nu har jag klätt på mig

Duktig duktig.

Använd schampo/balsam som är bra och reparerande, käka saker som innehåller B12 vitaminen. "Toppa" håret ibland....

Borde växa.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zittam:

Använd schampo/balsam som är bra och reparerande

Okej, några bra förlsag om vilket?


   
SvaraCitera

schill:

Okej, några bra förlsag om vilket?

Inte "Fruktis" iaf, usch vilken skit.
Wella, Schwartzkopf osv är bättre.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Link:

Sen så växer det fortare också.

Myt. Det växer inte fortare men det växer snyggare.


   
SvaraCitera