Aviseringar
Rensa alla

Längtar efter barn nu, Studerar...


Ämnesstartare

[smile] (hehohi)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

wondering:

Och om de är så att ja skulle bli gravid vet jag ja hur det hela ska gå runt!
Han jobbar å har snart fast anställning de är 99% säkert!

Och om han gör slut med dig? Sånt vet man aldrig även om det känns som man har det toppen tillsammans. Alla förhållanden får sig enorm prövning under en graviditet och det är inte alla som klarar det.

Jag tycker du ska plugga klart först. Det är bra att man längtar, det gör jag också. Då har man ju något att kämpa för. Dvs. plugga klart osv. Så vet man vad som komma skall sedan [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vill du ha barn så ska du skaffa det. Om du använder preventivmedel så är det väl bara att sluta med det så fixar det sig. Om han använder kondom, så får du övertala honom att sluta med det eller fixa en annan kille som vill utan, det är inte svårt för de allra flesta killar vill utan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hej hej!
jag fick barn för ett år sen och då hade ja gått första terminen av min tre åriga högskoleutbildning, gick hemma i tio månader sen tog min sambo över föräldraledigheten. Visst det är jätte mysigt med bebis helt underbart faktiskt, men det krävs väldigt mycke tid och planering. För det första va ja stressad när ja gick mammaledig för att ja ville tebax till studierna för att kunna bli färdig. Nu när jag börjat plugga igen, så är det långa dagar i skolan , ja pendlar ca 2timmar innan ja e hemma. sen väl hemma har man familjelivet med allt vad det innebär, tvätt, städ, matlagning och mitt i allt detta finns en underbar dotter som ska ha sin del av mamma oxå. Det fungerar bra nu så länge min sambo är pappaledig , men snart börjar hon dagis och då blir det ännu mer planering som krävs. När man väljer att skaffa barn får man vara beredd att sätta sig själv åt sidan många gånger, detta oskyldiga barn ska inte bli lidande för att föärldrar inte har den tid som krävs.
Jag älskar livet som mamma och det går att studera samtidigt men tänk dej för en gång till så att du verkligen orkar med allt. Inget barn mår bra av en stressad mamma.
MVH Mickaela


   
SvaraCitera

Hejsan!
Jag är glad att du känner av en längtan efter barn, det är naturligt och du har absolut åldern inne. När längtan efter barn kommer in i bilden, så är ju det en naturlig längtan, det är liksom din kropp som säger att den är redo att bli mamma.

Kroppen tar dock ingen hänsyn till studier. Våra känslor och instinkter tar ingen hänsyn till våra hobbies, jobb eller sociala liv. Med tanke på att du har en mycket lång utbildning, så hade jag ju knappast rått dig att vänta för länge med att skaffa barn. Ett avbrott mitt i studierna är svårare att ta igen än ett avbrott i början.

Det finns dock en sak som jag tycker är viktig; gift dig med din pojkvän innan du skaffar barn. Giftermålet sätter ofta män på plats, får dem att inse att situationen är verklig. Om en kille inte vill gifta sig, beror det på att han inte ännu är säker på att han vill spendera resten av livet med dig. En kille som helt plötsligt förstår att han ska bli pappa har ganska lätt för att flippa ur, men om en man gifter sig, faller det sig naturligt även för honom att någon gång skaffa barn. Att gifta sig är att bli en familj och planera för mer familj (i de allra flesta lägen). Dessutom är äktenskapet ett löfte från honom att alltid stanna vid din sida, VAD SOM ÄN HÄNDER, vilket är en trygghet som du behöver om du ska ta hand om ett barn. Det är vad jag tycker.
//Jonathan Fryxelius


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vi behöver inte mer människor i världen, utan tvärtom vi måste göra oss av med mer människor eftersom jordens resurser inte kommer räcka. [n]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

wondering:

Va tycker ni att ja ska göra?
Vad är eran åsikt på de här?

säg att du käkat p-piller till din kille, men så lixom har du int gjort det, säg sedan att du inte tagit piller o att du är gravid till han, gärna med nära o kära [smile]


   
SvaraCitera

wondering:

Ja kanske framstår som egoistisk nu.

Ja


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

wondering:

men ja känner mig för gammal

Det här kanske är nytt för dig, men människor dör inte vid 30 års åldern.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vänta tills du e klar de e bara jobbit med en liten bajsmaskin när man pluggar... vänta tills du har råd att skafa barn!


   
SvaraCitera
Gifted

wondering:

Va tycker ni att ja ska göra?

Vad studerar du? Själv pluggar jag matematik, och vad jag observerat, så är ett avbrott pga barnafödande något som definitivt påverkar. Det är ett sådant ämne man inte ägnar sig åt på fritiden, och något man verkligen måste hålla på med. En kollega till mig har nämligen ganska trixigt ibland, och hon är just nu inne på andra barnet.

wondering:

Killen och ja har varit tillsammans i snart 4år

Låter stabilt och bra. Ett måste är en fast bostad, så att ni är garanterade en plats att bo på, och en ekonomi så att ni har råd med detta.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gifted:

Ett måste är en fast bostad, så att ni är garanterade en plats att bo på, och en ekonomi så att ni har råd med detta.

exakt va ja menar o de har man ofta inte om man pluggar


   
SvaraCitera

Vänta ett tag så mognar du nog till.


   
SvaraCitera
Gifted

kcocevoli:

exakt va ja menar o de har man ofta inte om man pluggar

Jag har det... och många/alla av mina kollegor har det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera