Aviseringar
Rensa alla

Längtar som fan!


Ämnesstartare

den 7-18 december har fn:s ett klimattoppmöte i köpenhamn för att diskutera protokollet som ska ersätta kyotoprotokollet när det går ut 2012. under de tidigare miljödiskussionerna har miljön fått komma i andra hand efter kapitalistiska intressen och industrin. istället för att verkligen ta tag i problemet så har världens regeringar helt frångått det faktum att problemet ligger i kapitalismens överproduktion.

då detta protokoll kan komma att gälla lika länge som kyotoprotokollet så är det viktigt att vi tydligt visar vad vi tycker och pressar regeringarna att sluta blunda för problemet.

jag hoppas vi ses i köpenhamn!

http://en.cop15.dk/frontpage
http://autonomarotter.net/cop-15

Image


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

iosib:

klart, ska kämpa för miljön! (Du röstade på detta alternativ)

tänkte vara där i en vecka ungefär.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tänker på miljön men tänker inte dra till något ställe där det är töntsamling


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

iosib:

vad för något? (Du röstade på detta alternativ)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

just det, denna skulle ju in i politik/samhälle, kan någon snäll mod fixa det?


   
SvaraCitera
Issen

Tråden flyttad från Forum X/Klotter


   
SvaraCitera
Issen

iosib:

just det, denna skulle ju in i politik/samhälle, kan någon snäll mod fixa det?

Done.

Förövrigt, problemet ligger visserligen i de du säger i kapitalismens överproduktion men, problemet är faktiskt inte Europa eller USA i sig utan ifall länder såsom Kina ska leva likadant och alla ska köra bil där också.

Det är inte rätt att vi gör de men inte dom får också så jag håller med om att vi måste bättre oss här men det kommer inte göra någon skillnad ifall vi ändrar oss men inte dom, problemet kommer fortfarande kvarstå.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sen när brydde du dig om miljön[tard] Har missuppfattat dig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

iosib:

vad för något? (Du röstade på detta alternativ)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Harpyja:

Sen när brydde du dig om miljön

jag är knappast på bta:s nivå. och ärligt så ser jag det främst som en fråga om kapitalism, vilket jag motsätter mig (duh).

Issen:

Done.

tackar. [smile]

Issen:

Förövrigt, problemet ligger visserligen i de du säger i kapitalismens överproduktion men, problemet är faktiskt inte Europa eller USA i sig utan ifall länder såsom Kina ska leva likadant och alla ska köra bil där också.

jo, men med tanke på hur mycket av våra bilar som tillverkas där så kan höga skatter och subventionerad kollektivtrafik kan vi sakteliga komma bort från konsumtionssamhället. ifall man sedan även som övriga stater kan komma att sätta press på kina så kan man komma ännu en bit på vägen. problemet är enligt mig usa som sitter som en enorm bromskloss i processen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Issen:

Det är inte rätt att vi gör de men inte dom får också så jag håller med om att vi måste bättre oss här men det kommer inte göra någon skillnad ifall vi ändrar oss men inte dom, problemet kommer fortfarande kvarstå.

Det är väl alltid bra att vara ett gott föredöme, det kanske är en önskedröm, men kanske skulle de kunna ta efter oss efter ett tag eller liknande.

Liksom någon måste ju ändå börja, om alla tänker sådär kommer ju ingenting att hända.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

iosib:

jag är knappast på bta:s nivå. och ärligt så ser jag det främst som en fråga om kapitalism, vilket jag motsätter mig (duh).

Bra. Trodde att jag hade sovit mig egenom dina tankar och funderingar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

iosib:

nej, ska lata mig stället. (Du röstade på detta alternativ)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

iosib:

vem fan bryr sig om miljön? (Du röstade på detta alternativ)

Jag åker av princip inte till ställen där det finns en chans att såna där jävla fältbiologssvin som Jonathan o hans elaka flickvän kanske dyker upp på[sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lille_Marx:

fältbiologssvin

jag känner 3 fältbiologer, de är militanta anarkister allihopa.


   
SvaraCitera