Aviseringar
Rensa alla

läpp piercing och fotboll


Ämnesstartare

det är så att jag har funderat på att fixa en läpp piercing, men jag spelar fotboll och jag undrar om hålet läker igen om man tar ur piercingen i ca 2 timmar ? [tard]
fast jag förstår att de är väl från person till person , men annars kan man väl bara tejpa över piercingen när de är match.


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

här va de dött...


   
SvaraCitera

varför får man inte ha en läpp percing när man spelar?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

man får inte ha någon typ av smycke när man spelar, halsband, örhängen elr annan slags piercing.[crazy] jag vet inte säkert men de är väl för att någon kan råka dra ur den


   
SvaraCitera

En piercing kan mycket väl dra ihop sig så mycket att du inte får i ett smycke på bara 2 timmar. Dessutom får du inte ta ut piercingen under läktiden. Så alternativen är ju att inte pierca sig alls eller att tejpa - om nu det tillåts. Minns att vi oftast inte fick tejpa hål i öronen osv.
Anledningen till att man inte får ha smycken under match är att man i närkamp kan fastna i varandra och dra till för att ta sig loss, vilket i sin tur kan göra att smycket rycks ur och att det blir ett fult sår. Så det är helt enkelt för allas säkerhet! [wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

symptomatic:

En piercing kan mycket väl dra ihop sig så mycket att du inte får i ett smycke på bara 2 timmar. Dessutom får du inte ta ut piercingen under läktiden. Så alternativen är ju att inte pierca sig alls eller att tejpa - om nu det tillåts.

ah de var väl de jag trodde, men att tejpa över borde nog ändå tillåtas[smile] varför inte liksom ?[rolleyes]


   
SvaraCitera

quilt:

men att tejpa över borde nog ändå tillåtas varför inte liksom ?

Vissa är extremt stränga med att man inte får ha smycken överhuvudtaget, varesig det är övertejpat eller inte. Jag tycker dock att det är lite överdrivet med att man inte ens kan få ha tejp över. Men fråga din tränare vad han/hon tror? [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

symptomatic:

Vissa är extremt stränga med att man inte får ha smycken överhuvudtaget, varesig det är övertejpat eller inte. Jag tycker dock att det är lite överdrivet med att man inte ens kan få ha tejp över. Men fråga din tränare vad han/hon tror?

ja för om man bara har en stav och tejp över skulle man väl ändå inte kunna fastna i varann ? [confused] men ska fråga våran tränare [bigsmile]


   
SvaraCitera

quilt:

ja för om man bara har en stav och tejp över skulle man väl ändå inte kunna fastna i varann ?

Haha, näe, risken för att man skulle fastna med stav och tejp är nog ganska liten! [rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det är bara att ta ut.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

symptomatic:

Haha, näe, risken för att man skulle fastna med stav och tejp är nog ganska liten!

tror jag med [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Budolicious:

Det är bara att ta ut.

men om det är bara att ta ur, då måste det väl ändå vara ganska jobbigt att få i ringen/staven i hålet ? [rolleyes] speciellt om det är ny taget..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

quilt:

men om det är bara att ta ur, då måste det väl ändå vara ganska jobbigt att få i ringen/staven i hålet ? [rolleyes] speciellt om det är ny taget..

Njae, alltså. Helst ska du ju inte bråka med det, men efter ett par veckor är det ingen fara att ta ur det några timmar om det är tvunget.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Budolicious:

Njae, alltså. Helst ska du ju inte bråka med det, men efter ett par veckor är det ingen fara att ta ur det några timmar om det är tvunget.

okeey [smile] men växer inte hålet igen lite ändå om man tar ur piercingen några timmar ?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

quilt:

okeey [smile] men växer inte hålet igen lite ändå om man tar ur piercingen några timmar ?

Inte såpass så du inte kan sätta in det igen.


   
SvaraCitera