Aviseringar
Rensa alla

Läpppiercing


Ämnesstartare

Jag har bestämt mig för att göra en läpppiercing på mig själv. Ni kanske kan ge lite tips på hur man göra, jag har lite kolla på't men vill va helt säker.

Kan man sätta i en ring direkt efter man stuckit med nål?
Hur e de med ätandet? Varm mat, kall mat, läsk..
Kan man använda en nål som e 0,8-0,9 mm tjock om ringen e 1,2 mm tjock?

Tacksam för svar [smile]


   
Citera
Ämnesetiketter

JAAA äntligen nån som faktiskt kan stava!!! (är ej ironisk, jag stavar också så, we're takin it back!)


   
SvaraCitera

fan gör det hos någon professionell, du får mig att rysa av obehag[shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chuikov:

fan gör det hos någon professionell, du får mig att rysa av obehag

jag e bara 16 och mamma/pappa tillåter mig inte att gå till proffs-studio


   
SvaraCitera

vänta tills du är 18 då..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chuikov:

vänta tills du är 18 då..

jag har velat ha de sen september och orkar inte vänta längre..


   
SvaraCitera

Din läpp kommer bli infekterad, ruttna och falla av.


   
SvaraCitera

Don't do it man!


   
SvaraCitera

Jag rekomenderar dig egentligen att inte göra det pga infektionsrisken o sådär.
Men ska du nu göra det så nej du kan inte använda en kanyl som är 0,8 elr 0,9 om smycket är 1,2, visst går det men du kommer få svårt att få i smycket.
Du kan använda en ring som läksmycke men då kommer piercingen nästan garanterat läka snett så använd en stav som läksmycke.
Sen tänk på att allt ska vara sterilt, kanylen och smycket ska vara sterilt och du måste tvätta läppen jävligt noga innan och efter och sköta piercingen jävligt noga tills den läkt. Äta gör du normalt under läktiden.
Men sen rekomenderar jag dig som sagt att inte göra det själv då infektionsriksken är stor och tänk om du skulle råka träffa fel nerv o få halv ansiktet förlamat?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mymess:

Men sen rekomenderar jag dig som sagt att inte göra det själv då infektionsriksken är stor och tänk om du skulle råka träffa fel nerv o få halv ansiktet förlamat?

Infektionsrisken e nästan densamma som på studios. om jar gör det hemma kan jag dessutom lite på att de e rent, på en studio så säger dom att de e rent. plus att de går att jag göra väldigt rent hemma också.
och i läppen finns inget som kan göra ansiktet förlamat..[wink]


   
SvaraCitera

bananfakkingskal:

Infektionsrisken e nästan densamma som på studios.

...................................


   
SvaraCitera

bananfakkingskal:

Infektionsrisken e nästan densamma som på studios. om jar gör det hemma kan jag dessutom lite på att de e rent, på en studio så säger dom att de e rent. plus att de går att jag göra väldigt rent hemma också.
och i läppen finns inget som kan göra ansiktet förlamat

är du så dum att du tror att det är renare hemma är i en steril studio ska du verkligen inte pierca dig själv!
O infektionsrisken är mkt större om du gör det själv pga att det inte är lika sterilt.
Det finns alltid nerver man kan träffa fel.
Men med tanke på din okunnighet bör du verkligen inte pierca dig själv. Och dina föräldrar har rätt att tvinga dig ta ut piercingen om du gör en eftersom att du inte är myndig


   
SvaraCitera

mymess:

Det finns alltid nerver man kan träffa fel.

Trodde meningen var att inte träffa några alls? [blush]
BAM bristfällig svenska är fan döden på um [cool]


   
SvaraCitera

noo. gört nå


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mymess:

är du så dum att du tror att det är renare hemma är i en steril studio ska du verkligen inte pierca dig själv!
O infektionsrisken är mkt större om du gör det själv pga att det inte är lika sterilt.
Det finns alltid nerver man kan träffa fel.

enligt proffs-piercare e de renare på en studio ja, men de går att göra nästan lika rent hemma.
de kanske finns nerver i läppen, jag vet inte, men du blir inte förlamad i ansiktet om man piercar fel i läppen


   
SvaraCitera