Aviseringar
Rensa alla

Lär dig att få 10gånger bättre minne på 5 minuter.


Ämnesstartare

Okej det finns två system, jag har hört att man måste lära sig det första systemet innan, vet inte varför tycker det första är sämre och förstår inte kopplingen men han som lärde mig sa till mig att man ska kunna den först..

OKej system nr 1. Du har 10 ord framför dig, om du bara kollar på dom och försöker träna in dom ( som alla andra noobs gör ) så är det as svårt att komma ihåg det..
Så om du vill pröva hur svårt det är så skriver jag in orden som vi ska ha som exempel.
1. Mus
2. Glas
3. Tidning
4. Sten
5. Dator
6. Fyllo
7. Sköldpadda
8. Bro
9. Påse.
10. Peng.

OK, om du nu har prövat att memorera allt det här kanske du märker att det går fett dåligt..
Tricket är att du ska få dom olika sakerna att agera med varann, du ska tänka på hur du känner när du ser det och lukter etc, sakerna du tänker på ska vara ovanliga och oförglömliga.
Ungefär såhär.

Mus-Glas...
- Det ligger en tjock mus i ditt tomma vinglas, han hickar våldsamt samtidigt som han klappar på sin tjocka mage, du märker att han har tagit på sig en liten party hatt och du finner det mycket irriterande för nu har du inget mer vin att dricka..

Glas-Tidning.
Du är ute på en uppställning av konst, en av dom mest kända konstnärerna har uppfunnit en tidning gjord av glas, meningen är att man ska kunna läsa alla sidor samtidigt, alla klappar förtjust händerna förutom du, du tycker att konsten är ful och du vill bara gå hem.

Tidning-Sten
Du har precis börjat jobba som ett tidningsbud, smart som du är finner du det mycket mer trivsamt att binda fast stora stenar i tidningarna så att det låter mer när dom träffar dörren, kunderna blir INTE nöjda.

Sten-Dator.
Du är på besök på en robot planet och efter en rundtur ser du att dom har karvat in sina första presidenter i ett berg, det är fyra olika datorer, en av dom har en lustig hatt, du finner detta mycket roligt.

Dator-Fyllo.
Du har precis varit på jobbet och haft en jätte jobbig dag.
När du kommer hem ser du att din son har blivit full och står och urinerar på din dator, det stinker och du blir ruskigt förbannad.

Fyllo-Sköldpadda.
Du ser på dicovery channel, det handlar om en mycket unik sköldpadda som blir full av att dricka te, sköldpaddan ser rolig ut när den snubblar ner i gropar.

Sköldpadda-bro.
Stenbroar har blivit förbjudna världen om och istället har man muterat sköldpaddor som nu har blivit super stora, sköldpaddorna binds fast i stolpar och används nu som broar.

Bro-Påse.
Du har varit på ica och köpt mat, dom har skaffat ett nytt märke, märket är en bro, det är små människor på bron som precis som i harry potter kan röra sig, du vinkar förunderligt till dom små människorna på bron på påsens framsida.

Påse-Peng.
Du har blivit miljonär.
du är överlägsen och vill gärna skryta över hur rik du är så du låter designas en påse gjord av pengar där du läggar dina sopor.

PFUUUH, nu har vi kommit förbi det systemet, kolla nu om du kan komma ihåg mer ord, du finner det lika enkelt att säga framlänges som baklänges, men låt dig se första ordet så att kedjereaktionen kan komma igång.

System nr 2 ( det bästa på alla sätt. )
Har du en bekant väg du brukar gå?
ifrån ditt hem till skolan?
kanske du känner till ditt rum väldigt bra?

Jag använder personligen vägen jag går till min praktik.
Det man ska göra är att man memorerar olika objekt man ser i sitt rum / där man går, sedan när någon säger ord till dig ska du ha en klar och tydlig bild på det ordet som samspelar med det objektet du valt.
jag har ett hus som min nr 1, låt oss säga att jag hör ordet klistermärke, det jag gör är att jag föreställer mig huset helt täkt av klistermärken, jätte stora.

( använd unika bilder som är svåra att glömma )

Så alltså hade jag gjort.
1. En jätte stor mus som brottas med ett hus.
2. Det regnar glas på affären
3. En arg tidning står på trappan och skriker på alla bilar.
4. En sten har krossat en balkong.
5. Frisörsalongens fönster har förvandlats till skärmar och en stor datormus är tillgänglig för alla som vill spela.
6. Ett fyllo balanserar på badhusets tak
7. en skjöldpadda lagar staketet.
8. en gigantisk bro har blivit lagd över mötesplatsen.
9. en jätte påse har blivit lindrad runt bron för att skydda personer som går på den ifrån vinden.
10. EN PENG RULLAR EMOT MIG PÅ BRON, DEN KOMMER ATT KROSSA MIG AAH!


   
Citera
Ämnesstartare

Gå sedan rundturen i ditt huvud, du kommer märka att händelserna händer i ordning, allt du repeterar tillbaka kommer att vara helt korrekt, dina kompisar blir super förtjusta.


   
SvaraCitera

Hur har du kommit på det här eller läst det ?


   
SvaraCitera

asså du är tråktroll.

troll bör bygga lagom långa posts om inte youtubespam är själva poängen a'la dödsguden.

du suger på alla plan


   
SvaraCitera

Speciellt om kompisarna bott i en grotta och inte hört om någon sådan här teknik förut. [zzz]
Eller om de är så uttråkade att de blir imponerade av någon som kommer ihåg några ord. [zzz]


   
SvaraCitera

Var är Dhagors tråd om typ exakt samma sak?


   
SvaraCitera

honolulu:

Var är Dhagors tråd om typ exakt samma sak?

http://ungdomar.se/forum.php?thread_id=209123


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera

Tråden låst


   
SvaraCitera