Aviseringar
Rensa alla

Lär mig crossmoped!


Ämnesstartare

Cha cha!
Vill ha lite tips om crossmoped, har skaffat en derbi men har inte kört nåt men ska göra det. Vill ha tips om allt, hur man kör bra, typ när man kan växla upp/ner asså vid vilka hastigheter och så, om oljor vilka som är bra eller inte bra, om allt alltså!
Skriv allt ni kommer på! måste dra nu men kommer in ikväll!! Vill ha många seriösa svar då!
Tack!! [smile]


   
Citera

Pizzor:

Cha cha!

[confused]

stekare.jpg


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

O herre gud[tard]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Växla är det bara att lära dig. Allt är efter känsla. Är sjukt enkelt att lära sig, seriöst. Olja kvittar väll, skaffa någon som inte sotar för mkt så är det lungt, eller om du vill få högre kompression så skaffa en som sotar. Vadå hur man kör bra? ;O Aldrig tävlat i varken cross eller motard så har inga råd att ge, kan bara ge tips från min karting karriär. =)))


   
SvaraCitera

bara att öva.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dinga:

skaffa någon som inte sotar för mkt så är det lungt, eller om du vill få högre kompression så skaffa en som sotar

Ok vad är kompression och sotar [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pizzor:

Ok vad är kompression och sotar

Men ge dig nu!
Köp en gaypulka ist som alla andra töser[rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Husaberg_motard:

Men ge dig nu!

Men bara för att du är nörd! Ofta man kan sånt här

Husaberg_motard:

Köp en gaypulka ist som alla andra töser[rolleyes]

[rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pizzor:

när man kan växla upp/ner

du lär dig höra på varvet när du ska växla.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pizzor:

kompression

kompression är nödvändigt för motorns fungerande. är inte bra på att förklara så googlea.

Pizzor:

sotar

det blir svart sot i motorn som du sedan måste sota ur, för att den ska fortsätta fungera.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mesomean:

du lär dig höra på varvet när du ska växla.

Okej. Men man har ju hjälm på sig, då hör man väl inte?

Mesomean:

kompression är nödvändigt för motorns fungerande. är inte bra på att förklara så googlea.

Oki, googlar.

Mesomean:

det blir svart sot i motorn som du sedan måste sota ur, för att den ska fortsätta fungera.

Oj meh lol, sånt kan ju inte jag [shake] Hur ofta gör man det då??


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pizzor:

Oj meh lol, sånt kan ju inte jag Hur ofta gör man det då??

så ofta som det behövs, det märker man väldigt tydligt, även om man aldrig ens har rört en moped innan.

Pizzor:

Okej. Men man har ju hjälm på sig, då hör man väl inte?

mopeder låter väldigt högt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pizzor:

Okej. Men man har ju hjälm på sig, då hör man väl inte?

MEN HERRE GUD?!

Som jag skrev, köp en vespa eller varför inte en permobil istället. Du verkar ju f*n helt lost[tard]


   
SvaraCitera
Hando

Pizzor:

har inte kört nåt men ska göra det.

Gör det. Du lär dig mer då än att läsa svar på UM.

Pizzor:

när man kan växla upp/ner asså vid vilka hastigheter och så

Olika, går det trögt kan du testa att växla ner, går det långsamt testa växla upp [zzz] typ

Pizzor:

Men man har ju hjälm på sig, då hör man väl inte?

Eeh, jo det gör man? Iaf jag [rolleyes]

Men ut och kör med dig så fort du har mopeden. Har du den redan så ut och kör så fort som möjligt. Då lär du dig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mesomean:

så ofta som det behövs, det märker man väldigt tydligt, även om man aldrig ens har rört en moped innan.

ok [smile]

Mesomean:

mopeder låter väldigt högt

Hando:

Eeh, jo det gör man? Iaf jag

okok trodde bara att det kanske inte hördes så bra men ok [crazy]

Hando:

Olika, går det trögt kan du testa att växla ner, går det långsamt testa växla upp

Tänkte mer att man växlar typ vid nån viss hastighet, kanske ettan upp till 10 km/h, tvåan upp till 15 eller nåt sånt osvosv men nu fattar jag [smile]

Hando:

Men ut och kör med dig så fort du har mopeden. Har du den redan så ut och kör så fort som möjligt. Då lär du dig.

Har kört massa nu, går rätt hyfsat ändå [crazy]


   
SvaraCitera