Aviseringar
Rensa alla

Lära sig franska SNABBT?


Ämnesstartare

Hellu, jag är en tjej som nu gått på franska i skolan i ett och ett halvt år. Jag är en fjärdedels fransk men min pappa lärde inte mig och min syster språket (vilket jag ÖNSKAR att han hade gjort). Jag har bara vart där 1-4 ggr, även fast vi har släkt där (i Bordeaux). Jag vill så gärna lära mig franska bättre hemma! Tips? [bigsmile]


   
Citera
Ämnesstartare

Rosetta stone?


   
SvaraCitera

låna cd-böcker med franska språkkurser på biblioteket, se på filmer med franskt tal och fransk text, läs böcker på franska osv


   
SvaraCitera

Penis


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

The Elin:

låna cd-böcker med franska språkkurser på biblioteket, se på filmer med franskt tal och fransk text, läs böcker på franska osv

Allt det The Elin sade är bra, men kom ihåg att framförallt:

Slynfisk:

Penis


   
SvaraCitera

fruitpunch:

Rosetta stone?

Om man vill slösa tid eller pengar så 😛

memememe:

Jag vill så gärna lära mig franska bättre hemma! Tips?

Plugga mycket, finns inga genvägar till språkinlärning. Desto mer indata desto bättre: läs böcker på franska, prata med din far på franska (kan han det har du ju en jävla bra resurs hemma). När du väl kommer dit får du också en ganska bra studiemiljö - kanske du kan bo hos dem ett tag någon sommar/annat lov om de är nära släktingar?


   
SvaraCitera

Bli kompis med en fransos på någon chatsida eller myspace eller något.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hampie:

Om man vill slösa tid eller pengar så 😛

tpb [smile]


   
SvaraCitera

fruitpunch:

tpb

Om man vill slösa tid, bandbredd och hårddiskutrymme till ingen nytta, då.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Om du är en datanörd så kan du spela spel på franska. Jag gör det nu och det känns som jag lär mig väldigt mycket (visserligen så förkortar de och slarvar väldigt mycket med språket i spel men man lär sig ju ändå).


   
SvaraCitera

Se franska filmer, de gör jag 🙂


   
SvaraCitera

Franska filmer, fransk musik, finns också språkprogram som man kan köpa som hjälper dig [party]


   
SvaraCitera

Du kan lära dig franska flytande på ett år, men då måste du öva minst en timme varje dag på glosor och fraser och grammatik.

Byki Express är ett bra program om man vill lära sig språk. Där finns alla språk, och jag menar verkligen alla. Det är jättebra 🙂

Fransk musik och franska filmer kan hjälpa. Försök lära dig franska låtar utantill och översätt dom till svenska (kan göras med Googles översättare).

Du kan inte lära dig ett nytt språk snabbare än ett år! Det kanske går fortare för dig om du redan kan grunderna, men räkna med åtminstone ett halvår.

Öva inte mer än två timmar per dag, det går inte, du tröttnar och lägger ner!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Oki. (Från Kebu också)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera