Aviseringar
Rensa alla

Lära sig rappa?


Ämnesstartare

Jag skulle gärna vilja lära mig att rappa. Någon som har tips på vad man ska tänka på eller hur jag kan lära mig?


   
Citera

kolla tuben 


   
SvaraCitera

Finns inget sätt som är bra utöver att lyssna och köra på själv. Ta och lyssna igenom Straight Outta Compton och försök sedan göra något med lika mycket attityd. Du märker fort att det krävs känsla.


   
SvaraCitera

tror inte de finns en steg-för-steg-guide direkt, är ba att lyssna och öva sig fram. inte för att jag kan rappa men... ah, tror det krävs mkt övning och rytmkänsla 


   
SvaraCitera
EGER
 EGER

Repetera, repetera och åter repetera.  Vart kommer tanken att lära sig rappa ifrån?
Någon person som inspirerat dig mer än någon annan?
Hitta en genre inom hiphopen som faller dig i smak. Vad är det som dessa människor gör som får det att låta bra i dina öron? 

Ord har ingen större betydelse i början hitta ett flow du är bekväm i börja sedan lägga mer energi på dina texter.  


   
SvaraCitera

 Lyssna på typ lätta låtar som straight outta compton eller rapers delight tills du kan de utantill och sen försök att rappa med medan du lyssnar på dom. Bra grund för att få ett basic flow. Sen kan du youtubea lite beats och försöka freestylea över. Så jag gjort. 
Sen så småningom när du börjar skriva texter så är mitt tips att börja enkelt och försök hitta en "rytm" i det du gör, då blir det lättare att få ihop med beatet. 
Keep shinin, Bang Bang!!!

 


   
SvaraCitera

du ska prata i mikrofonen med rhythmkänsla och självförtroende


   
SvaraCitera