Aviseringar
Rensa alla

Lära sig sjunga?


Ämnesstartare

Jag gör lite ball musik på datorn och har blivit sjukt nöjd med det ja gjort, men problemet är att jag verkligen inte kan sjunga... [sad]
Har någon tips på verkligen vad som helst man kan göra för att få fram en någolunda bra sångröst?


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

sånglektioner


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Röstövningar och år av körskola. Sångpedagog. Sångkurs. Skit i att sjunga och kör med datoriserad röst. Sjung falskt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Men det e väl jättedyrt?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jonnybravo91:

kör med datoriserad röst. Sjung falskt.

Les voleurs:

Men det e väl jättedyrt?

det är iaf billigare än en sångpedagog, antaglgien


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Neej, jag menade hur dyrt det var med sångpedagog, dataröst har ja tillgång till, men låter fult som fan


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Les voleurs:

Neej, jag menade hur dyrt det var med sångpedagog

ja men det lät som att du klagade på att det var dyrt [shake]
ingen aning om vad en sån kostar
annars kan du väl börja i kör bara


   
SvaraCitera

enhimmelskdrog:

börja i kör


   
SvaraCitera

Vad är det du inte är bra på i din sång? Att hitta tonerna eller att sjunga "fint"? Eller en kombination?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ursäkta mig om det blir lite virrigt när jag citerar, men det går inte på min mobil
Jag kan som du (tornapart) säger inte hitta tonerna, och känner att jag låter jävligt osäker typ, liksom det finns sjukt många bra artister som inte kan hålla toner men låter jävligt balla pga deras röst, men jag e inte sån..


   
SvaraCitera

Priset på sångpedagog varierar ju väldigt mycket beroende på vem du går till. Om du letar hittar du säkert någon som inte tar galna priser. Tänk även på att du kanske inte behöver ta sånglektioner jätteofta. Man får oftast läxor att göra hemma. Jag går till min sångpedagog en gång i månaden.

Annars finns det en hel del videos på Youtube du kan kika på. Sök runt lite så hittar du säkert.


   
SvaraCitera

Äh, kör på. Har du tillräckligt bra känsla i det du gör så blir det bra ändå[smile]


   
SvaraCitera

Beror lite på vad du kör.
Man behöver inte sjunga som Freddy Mercury för att kunna göra musik. Vissa musikstilar passar med lite ''sämre'' sångröst.
Oftast handlar det mer om själen och känslan i musiken, snarare än att kunna ta de högsta tonerna.

Det beror främst på vilken typ av musik du kör med.
Sedan har vi två som jag kallar det ''tillfällen'' eller vad man ska kalla det.

Det finns många som sjunger bra på skiva, men ytterst få som gör det bra live.

Vet att min lillebror blev sjukt besviken då han var ett fan av Evanescence men där sångerskan inte alls skulle vara lika bra live.

Men i övrigt så kan du ju undvika att låta så här:


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Autotuner.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gröna Vesslan:

Autotuner.

fyfan.


   
SvaraCitera