Aviseringar
Rensa alla

Lärare som behöver era tips! Hjälp!


Ämnesstartare

Hej ungdomar!

Jag är en halvung lärare som undervisar i ämnet svenska och jag skulle behöva er hjälp. Mina åttor ska läsa en bok för att sedan diskutera den i mindre grupper på YouTube. Jag vill ha lite YouTuber-stuk på inspelningen och undrar VILKA Youtubers tror ni att ungdomar i årskurs åtta gillar? Jag skulle vilja visa lite exempel som mina elever känner till. 

Mina andra fråga är: Om ni skulle få välja att göra ngt i ämnet svenska - vad ni vill. Vad skulle ni gjort då?

Min tredje fråga är: Har ni gjort något inom ramen för undervisningen i svenska som ni VERKLIGEN tyckte om och som fångade er?

Tack på förhand!
En lärare som vill fånga sina elevers intresse!


   
Citera

Vissa typ Thomas sekelius, tova Helgesson kanske Theres Lindgren 


   
SvaraCitera

Clara Henry!


   
SvaraCitera

Jag tycker att det skulle va kul om man snackade mer om pronomen för det e ju svenska och gramatik och typ om vad det finns för olika pronomen och att det finns mer pronomen än hon och han 


   
SvaraCitera

Diskutera på Youtube? Vad är det för inspelning du tänkt göra?


   
SvaraCitera

En arg blatte talar


   
SvaraCitera

Ruttenfisk:
En arg blatte talar

Ingen bra idé 


   
SvaraCitera

pommes045:

Ingen bra idé 

Det är väl bara nyttigt med annorlunda perspektiv?


   
SvaraCitera

Patriarkatet:

Det är väl bara nyttigt med annorlunda perspektiv?

Han e sdare det e inte bra


   
SvaraCitera

pommes045:

Han e sdare det e inte bra

Nej jag bara skoja 


   
SvaraCitera

pommes045:

Han e sdare det e inte bra

Åsikter som strider emot dina = Inte bra.
För att rusta elever dör ett medvetet samhälle måste vi veta vad våra motståndare säger, varför de säger det och tänka igenom deras poäng. Ju mer perspektiv ju bättre. Om vi inte får lov att ifrågasätta värderingar och ideer kan samhället inte utvecklas intellektuellt.