Aviseringar
Rensa alla

Lärare tar vid midja + kramas ofta


Ämnesstartare

 HOPPAS FÅ HJÄLP AV ER.

Jag är tjej, 19, och går sista året på gymnasiet. Har där en lärare, 50+, man, gift. Vi har bra kontakt, gemensamma ganska speciella intressen och pratar ofta på hans kontor, säkert ett par gånger i veckan. Han säger ofta att jag är den bästa elev han haft, att jag inte är som alla andra, finns många dimensioner av dig osv.

Sedan flera månader tillbaka har han kramat mig varje gång vi ses ensamma på hans kontor. Ibland flera kramar i rad - speciellt senaste tiden. Ler mycket, blir småröd i ansiktet, biter sig i läppen lite smått. Tvåarmade kramar, jag besvarar dem, ganska nära kind mot kind. Flera gånger, speciellt senaste tiden, när jag stått upp bredvid honom då vi pratat och han suttit ned mittemot har jag lagt en hand lite lätt på hans axel - han svarar då med att lägga en hand lite lätt vid sidan vid min höft/midja, och ler mkt. Tar vid mina handleder lite lätt ibland. Några/någon gång har han också gjort detta när vi stått upp efter kram/kramar. Någon gång i höstas sa han också efter en kram att jag var hans själsfrände - inte skämtsamt. Har också sagt 2-3 ggr senaste månaderna att han vill att vi håller kontakten efter studenten i juni.

Jag gillar honom romantiskt. Men har svårt att tolka hans beteende. Känns ju flörtigt, men då han tycker att jag är en så duktigt elev och att vi har så lika intressen osv, så kanske han mer gör allt detta av vänskap? Kanske t.o.m. faderligt? Jag kanske överreagerar? Om ni tror att det är flörtigt, hur ska jag föra det vidare?


   
Citera

Vad vill du få ut av det hela?
Vill du att det ska bli mer än bara elev-lärare av det hela?
I sådana fall känns det inte schysst mot hans fru, så då avråder jag dig.

Om du inte vill något mer än det ni har, så skulle påtminstone jag säga ifrån att kramas och ta på varandra så mycket, känns lite för mycket för att vara lärare-elev kontakt


   
SvaraCitera

Risk är väl att du känner dig utnyttjad och lite fånig efter studenten. Det är han som gjort fel. Du är i beroendeställning till honom och har rätt till upprättelse.

Jag skulle tala allvarligt  med honom precis innan studenten och uttrycka att jag inte tycker att ett sådan beteende är okej. Om det sker någonting mer innan dess bör du visa att du inte accepterar det han gör, helst genom att säga det rakt ut, men förstår att det kan vara pinsamt om det finns andra runtomkring. Kanske går det bättre om du tar stöd från en annan vuxen, ex. samtalskontakt med tystnadsplikt. 


   
SvaraCitera

Förlåt mig, förstår att du tycker att han är bra. Blir bara så förbannad!!!! Djevla svin.


   
SvaraCitera

Gubbar är perversa. YEPP YEPP


   
SvaraCitera

Så du vill förstöra en gubbes liv bara för att ni båda är överkåta? GG. 2IVP8


   
SvaraCitera

Beneath:
Så du vill förstöra en gubbes liv bara för att ni båda är överkåta? GG. 2IVP8

eh va


   
SvaraCitera

isola:

eh va

öh vöh.


   
SvaraCitera

Lyssna! Knulla å få ett A. No problem!


   
SvaraCitera

Det är kanske inte så bra, framförallt inte så trevligt för karlns fru.


   
SvaraCitera

han verkar äcklig.
o elak.
tkr inte det känns som 1  kap stumpan.


   
SvaraCitera

MissAnox:
Risk är väl att du känner dig utnyttjad och lite fånig efter studenten. Det är han som gjort fel. Du är i beroendeställning till honom och har rätt till upprättelse.

Jag skulle tala allvarligt  med honom precis innan studenten och uttrycka att jag inte tycker att ett sådan beteende är okej. Om det sker någonting mer innan dess bör du visa att du inte accepterar det han gör, helst genom att säga det rakt ut, men förstår att det kan vara pinsamt om det finns andra runtomkring. Kanske går det bättre om du tar stöd från en annan vuxen, ex. samtalskontakt med tystnadsplikt. 

MissAnox:
Förlåt mig, förstår att du tycker att han är bra. Blir bara så förbannad!!!! Djevla svin.

alltså va? varför är han ett svin? hon lider ju inte direkt av det och verkar själv gilla honom. eller är det för att han råkar vara en man?


   
SvaraCitera

Ja, varför är han svin?

Ifall två människor som säger klick träffas och klickar, kan väl ingen part hjälpa att så sker och att relationen från början är en elev-lärare-relation?


   
SvaraCitera

Du verkar ju veta vad du vill. Knulla din gamla lärare som har fru, go for it. 


   
SvaraCitera

kekeoxo: alltså va? varför är han ett svin? hon lider ju inte direkt av det och verkar själv gilla honom. eller är det för att han råkar vara en man?

framtidsro: Ja, varför är han svin?

Ifall två människor som säger klick träffas och klickar, kan väl ingen
part hjälpa att så sker och att relationen från början är en
elev-lärare-relation?

Nej, det handlar inte om godtyckligt manshatande. Han är ett svin för att han använder sin position som lärare för att knyta henne till sig. Jag tycker i allmänhet att kärlek och sex bör åtnjutas fritt och i överflöd, men ej i sådana hierarkiska konstellationer oavsett kön. Det är alltså inte hennes fel, utan läraren som missbrukar sin makt och roll som trygg vuxen, aka lärare.


   
SvaraCitera