Aviseringar
Rensa alla

Läraren gav mig streck - får han göra så?!?!


Ämnesstartare

Vi har en religionlektion i veckan, jag har varit på varenda förrutom de gångerna jag var sjuk och den veckan jag var utomlands. Jag är lagom aktiv på lektionerna, medel alltså.

Vi har en ny lärare denna terminen, han har gett oss en enda uppift som vi ska ha lämnat in. Jag har inte gjort den här uppgiften, det har heller inte några andra i klassen gjort. Jämförelser suger men man kan nog säga att jag är lika aktiv på lektionerna som dem, lika trevlig osv osv.

Jag fick en lapp idag med ett streck, han har gett mig ett streck?!?!?!? Han gav mig ett streck för jag inte lämnar in den enda uppgiften vi fått, de andra som heller inte gjort det fick en vg-varning. Båda två är helt sjuka, men streck?!

Får han verkligen göra så?

Jag har heller inte blivit varnad innan utan det kom som en total chock. På utvecklingssamtalet hade han bara skrivit - ingen inlämnad uppgift.

Jag är helt knäckt nu. Jag har alldeles för höga krav på mig för sånt här. jag vet inte vad jag ska göra..


   
Citera

Human:

jag vet inte vad jag ska göra..

finns nog något en tjej som du kan göra för att få bättre betyg[wink][wink][wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

faktumet att dom två andra som inte heller gjorde uppgiften fick vg känns ju lite konstigt, men fortfarande så tycker jag det är förståligt av lärarna att ge dig r ett streck om du inte har lämnat in den enda uppgiften ni fått under kursen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Human:

Får han verkligen göra så?

Nej.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jeremy Pickadollson:

faktumet att dom två andra som inte heller gjorde uppgiften fick vg känns ju lite konstigt, men fortfarande så tycker jag det är förståligt av lärarna att ge dig r ett streck om du inte har lämnat in den enda uppgiften ni fått under kursen.

förlåt, har skrivit fel, de fick ig-varningar.
seriöst?! vi har bara fått en enda uppgift. menar du att hela mitt betyg ska grundas på en enda uppgift som handlar om min personliga gudsbild?


   
SvaraCitera

Human:

Får han verkligen göra så?

Du har rätt att överklaga betyget om du tycker att det är fel.

Är kursen slut? Om inte så föreslår jag att du gör uppgiften du skulle ha gjort och lämnar in den så fort du kan. Om han trots det ger dig ett IG tycker jag att du först ska gå och prata med andra religionslärare på din skola, förutsatt att du har fler. Visa dem ditt arbete och berätta om hela situationen. Hjälper inte detta kan du ju alltid ta upp det med din rektor.


   
SvaraCitera

Fråga din lärare varför han ger dig ett streck. Fråga hur du kan åtgärda det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Capture:

Är kursen slut? Om inte så föreslår jag att du gör uppgiften du skulle ha gjort och lämnar in den så fort du kan

den är inte det,tack och lov! och jag håller på med uppgiften nu. Jag förstår bara inte hur han kan göra så. jag är vanligtvis en flitig elev och det har jag visat på lektionerna också, just denna uppgiften har jag bara inte gjort.


   
SvaraCitera

ja det får han tyvärr


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

ja det får han tyvärr

utan att varna en först?
alla kan väl hålla med om att det inte är ett dugg rättvist i alla fall


   
SvaraCitera

Human:

utan att varna en först?

nä läraren måste varna först.

som lagen ä nu så kan din lärare sätta vilket betyg den känner för


   
SvaraCitera

Human:

förlåt, har skrivit fel, de fick ig-varningar.
seriöst?! vi har bara fått en enda uppgift. menar du att hela mitt betyg ska grundas på en enda uppgift som handlar om min personliga gudsbild?

En enda uppgift på en hel kurs, och du gör den inte? Då är det väl ganska naturligt att det inte kan räknas som om du gått kursen, alltså har han väl full rätt att ge dig streck.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

HobGoblin:

En enda uppgift på en hel kurs, och du gör den inte? Då är det väl ganska naturligt att det inte kan räknas som om du gått kursen, alltså har han väl full rätt att ge dig streck.

jag har gått kursen, absolut. Varit på alla lektionera och varit aktiv, enligt lärarplanen spelar det lika stor roll som att göra sina läxor. Dessutom en töntig uppgift som inte säger något som helst om vad vi lär oss på lektionernas.


   
SvaraCitera

HobGoblin:

En enda uppgift på en hel kurs, och du gör den inte? Då är det väl ganska naturligt att det inte kan räknas som om du gått kursen, alltså har han väl full rätt att ge dig streck.


   
SvaraCitera

Human:

Dessutom en töntig uppgift som inte säger något som helst om vad vi lär oss på lektionernas.

Med den inställningen hoppas jag du får IG, det är du värd! [smile]


   
SvaraCitera