Aviseringar
Rensa alla

Läraren som ger sina elever underkänt om de har ”rasistiska åsikter”


Amigo:

Personligen ser jag det ganska så konstigt att läraren ens talar om demokrati då han uttryckligen vill inskränka på åsiktsfriheten och yttrandefriheten.

Kouku:

Alla är så jävla rädda för islam att det är sjukt..

Kommer ihåg när min chef sa åt mig att ta på mig andra kläder för att vi hade muslimer i labbet.

Skulle jag kräva något sådant i ett muslimskt land och få rätt?

KNAPPAST.


   
SvaraCitera

Exkrement:

Man kan inte skylla på skolverket. I detta fallet är det läraren själv som avgör begreppet "odemokratiskt".

Givetvis. Men hade läroplanen sett annorlunda ut finns ju chansen att läraren aldrig kommit på tanken att leka åsiktspolis.


   
SvaraCitera

Det här är inget nytt, så länge man inte delar vissa lärares politiska åsikter och även i privatlivet. Jag tror absolut att folk tänker om innan man skriver exempelvis en uppsats om en speciell händelse under veckan som passerat, ett politisk syfte exempelvis. Nu syftar jag på ''ska (SD) få besöka skolor'' som det har kretsat runt i TV. Det var även en folklig ''debatt'' där även lärare, elever, politiker (representanter) och privatpersoner. [cute]

Vi har yttrandefrihet men folk har trots allt inte rätt att yttra sig, Elever får inte ha en viss klädstil (på vissa skolor) man får inte säga de man står för och vad man tycker är ''rätt & fel''. Jag som trodde lärare betygsätter elevens intelligens och potential i skolan och inte åsikter? [tard]

En till sak, varför ska man vara rädd för islam när vi lever bland människor som delar islams budskap? - sätt ner foten och säg stopp, signalera? [confused]


   
SvaraCitera

zulgum:

En till sak, varför ska man vara rädd för islam när vi lever bland människor som delar islams budskap? - sätt ner foten och säg stopp, signalera? [confused]

Vad ska man säga stopp till?


   
SvaraCitera

Att Svenskar ska sluta anpassa sig mot dom som kommer hit, det är väl tamme f*n självklart att människorna som kommer hit och behöver vår hjälp, vårt stöd, våran vård, våra jobb då ska ju dom anpassa sig till det svenska samhället och inte kräva saker som passar dom och deras religion. Det jag menar är saker som händer i samhället, samhällsfrågor.


   
SvaraCitera

Det står klart och tydligt i läroplanen att man ska främja demokrati och jämlikhet. m.m så att inte ge godkänt pga nazistiska eller rasistiska åsikter är helt i enlighet med läroplanen, kanske fel men lärarna följer bara läroplanen.


   
SvaraCitera

Jag hittar inte var han säger att han underkänner de med "rasistiska åsikter". Det enda jag hittar är "odemokratiska åsikter". Nu är jag iofs emot det här, och emot betygssystem med för den delen, men är nyfiken om han verkligen uttalar sig så, eller om TS bara ljuger om vad läraren sagt.


   
SvaraCitera

zulgum:

Att Svenskar ska sluta anpassa sig mot dom som kommer hit, det är väl tamme f*n självklart att människorna som kommer hit och behöver vår hjälp, vårt stöd

Ingen har bett dig att 'anpassa dig efter deras religion', jag förstår inte hur du fick in islam i bilden och jag förstår inte heller varför du förknippar allt och alla med islam. [shake]


   
SvaraCitera

Kakaoxo:

Ingen har bett dig att 'anpassa dig efter deras religion', jag förstår inte hur du fick in islam i bilden och jag förstår inte heller varför du förknippar allt och alla med islam. [shake]

Jo men du vet, att behöva se en slöja är att anpassa sig efter deras religion.


   
SvaraCitera

Strongolicious:

Wow, jag visste inte att skolan var statligt ägd

Inte jag heller. Är den det?


   
SvaraCitera

Invandrare och skolgång har en stor del med skolan att göra, eller håller du inte med? det lever omkring 350000, vilket motsvarar ca 4% av befolkningen. [confused]

Jag vet inte om man ska bli tvungen att slå in argument i huvudet på dig angående Muslimernas krav på en annorlunda form skolgång/svensk anpassning, det gäller inte bara muslimer (men bara ett konkret exempel) Lektionsundervisning: Vissa lektioner som Idrott, sex & samlevnad träslöjd och t.o.m musik. Gällande musik så menar jag att man inte får sjunga de man vill på en skolavslutning exempelvis, som har blivit/är svensk tradition för min del är att sjunga kristna ''salmer''. [n] [ops]

Det är vad jag menar att ''varför ska Svenskarna anpassa sig åt en mindre majoritet'' - Varför ska man inte kunna ha på sig en mössa eller keps om man nu får ha på sig huvudbonader? det är trots allt ett plagg.


   
SvaraCitera

Självklart helt jävla korkat. Nog för att rasister är jävligt efterblivna varelser, men staten ska inte förvägra dem (eller någon annan) att genomföra gymnasiet med godkänt i alla kärnämnena.

Amigo:

rasistiska (läs svenskvänliga) åsikter

Skärp dig.


   
SvaraCitera

zulgum:

Det är vad jag menar att ''varför ska Svenskarna anpassa sig åt en mindre majoritet''

Vem har sagt att de skall göra det?


   
SvaraCitera

Nu menar jag absolut inte bara jag som personer utan flertal andra, även lärare. Lärares lektioner måste anpassa sig och förändras på grund av Islamistringen till Sverige. I första klass går man till badhuset för att lära sig simma med skolan, ett samband är att Muslimer kräver segregerad simundervisning nu menar jag inte att de är något fel men kostsamt och svårare. Sex och samlevnad är ''haram'' (fel) så då passar inte de heller, Idrott.. inte de heller. Träslöjd, inte de heller. Musik inte de heller, man får nu längre inte säga vad man vill trots att vi har rätt att yttra oss. [censur]

Muslimer och andra invandrargrupper vill gå i samma klass, för att man kommer som invandrare och vill lära sig på samma grunder, då används en tolk eller en annan invandrare, även de är kostsamt, (inte bara ur ekonomisk aspekt) - de sätter människor i ett utanförskap att sätta vissa personer i en klass bara för man har samma härkomst, och de gör så att man fryser ut dom människor som egentligen är ''svenskar'' som har bott här i Sverige i generationer. [n]

Och OM man nu inte tolererar invandrares krav så har vi missuppfattas, skulle inte du sätta krav på invandrare som kommer till ditt härkomstland? Eller skulle du då rea ut ditt land genom att rent ut sagt ''sälja ditt eget land'' [rolleyes]


   
SvaraCitera

zulgum:

, det gäller inte bara muslimer (men bara ett konkret exempel) Lektionsundervisning: Vissa lektioner som Idrott, sex & samlevnad träslöjd och t.o.m musik.

Det har inte med religionen att göra.

Varför klagar du inte på fjortisar som skolkar från gympan? på bögar som inte är med på gympa för att de inte vågar byta om i samma omklädningsrum som de andra(i min skola iaf)

zulgum:

arför ska Svenskarna anpassa sig åt en mindre majoritet'' -

Ingen har bett dig eller någon annan att anpassa efter deras religion och traditioner.

zulgum:

ett utanförskap att sätta vissa personer i en klass bara för man har samma härkoms

Jaså? var händer det, hur, när?

en ny kool sdare på gång lr? [shake]


   
SvaraCitera