Aviseringar
Rensa alla

Läs först: Vilka trådar som hör hemma här, och vilka som inte gör det


Ämnesstartare

Detta forum heter Missbruk och rehabilitering och av namnet kan man förstå att dess diskutera missbruks, dess olika former och hur man kommer ur det etc. etc.

Vissa saker, som dock frekvent postas här, hör inte hemma här utan i ett annat forum.

* Har du frågor om medicin du köpt på apoteket eller fått utskriven av en läkare så hör det hemma i Kroppen och sjukdomar
* Vill du vill debattera narkotikalagar eller dylikt skall det göras i Drogdebatt

Tips eller förklaringar på hur man gör för att knarkar, vad knark kan kosta, hur det skall doseras, hur man känner igen toppslätskivlingar, på något sätt uppmuntran till drogmissbruk (eller -bruk) eller länkar till sidor med något av det nyss nämnda hör inte hemma här alls. Att sälja eller köpa droger är naturligtvis sträng förbjudet.

Trådar om hur lång tid det tar för [någon drog] att gå ur kroppen inför något slags test, hur man skulle kunna påskynda detta el. dyl. hör inte heller hemma på Ungdomar.se och kommer tas bort.

Personer som postar något av det som beskrivit ovan kommer att varnas enligt § 12:

§12 Det är inte tillåtet att tipsa om eller rekommendera olagliga droger, eller piller som ger en drogliknande effekt vid överdosering, eller posta så kallade tripprapporter. Däremot är det fullt tillåtet att diskutera anledningar för och emot droger.

Efter ett antal varningar kan det komma att leda till avstängning från Ungdomar.se

Notera: detta är inga regler utan reglerna finns att läsa på http://ungdomar.se/rulez.php, det jag skrivit är en redogörelse över hur jag tolkat reglerna och hur jag modererar efter dem så att det inte skall komma som en överraskning. Administratörers uttalande trumpfar oss moderatorer.


   
Citera

Hampie:

Det är inte tillåtet att tipsa om eller rekommendera olagliga droger

Droger som inte blivit olaglig i än Sverige då, som inte är piller?


   
SvaraCitera

DeathOrGlory:

Droger som inte blivit olaglig i än Sverige då, som inte är piller?

Kommer inte att uppskattas.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

DeathOrGlory:

Droger som inte blivit olaglig i än Sverige då, som inte är piller?

Nu är ordet utbytt not substanser i reglerna, skall ändra citatet här också när jag har tid.


   
SvaraCitera

Mawns:

Kommer inte att uppskattas.

[sad]

Hampie:

Nu är ordet utbytt not substanser i reglerna, skall ändra citatet här också när jag har tid.

Okej


   
SvaraCitera

Hampie:

detta är inga regler

Skönt, då behöver jag inte tänka på den här tråden. [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

alter ego:

Skönt, då behöver jag inte tänka på den här tråden. [y]

Uh.. Jo? Det är den tolkningen av reglerna samt utsagor från admins...


   
SvaraCitera

Hampie:

Uh.. Jo? Det är den tolkningen av reglerna samt utsagor från admins...

Attans, jag läste lite snabbt där. Nåja, lycka till med den etiska rensningen.


   
SvaraCitera

Hampie:

Nu är ordet utbytt not substanser i reglerna, skall ändra citatet här också när jag har tid.

Så nu ska ni låsa alla trådar om t.ex koffeinhaltiga drycker? [zzz]

Och varför har du tagit bort mina inlägg? [confused]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

z i n:

Och varför har du tagit bort mina inlägg? [confused]

Det finns två trådar med samma namn. Det var inte menade att diskuteras i, varför ihopblandning inte skulle blivit något problem.


   
SvaraCitera

Hampie:

Det finns två trådar med samma namn. Det var inte menade att diskuteras i, varför ihopblandning inte skulle blivit något problem.

På så vis.

Men jag trodde att man inte fick posta två trådar med samma innehåll?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

z i n:

Men jag trodde att man inte fick posta två trådar med samma innehåll?

Läs båda, kolla var de är klistrade och kom igen.


   
SvaraCitera

z i n:

Så nu ska ni låsa alla trådar om t.ex koffeinhaltiga drycker? [zzz]

Olagliga substanser står det väl[zzz]


   
SvaraCitera

Hampie:

Läs båda, kolla var de är klistrade och kom igen.

Visst, men är det verkligen vanligt att folk gör trådar om drogdebatt i det här forumet?

Mawns:

Olagliga substanser står det väl[zzz]

Det beror vilken form av eller de använder sig av. Jag tolkade det som att de menade substanser som ger en drogliknande effekt. Men de kanske bara suger på att formulera sig, hoppas på det.


   
SvaraCitera