Aviseringar
Rensa alla

Läs, fundera och svara.


time
 time

fantasilös:

Skräck för mig

Då förstår jag! I så fall kan jag rekommendera Bram Stokers Dracula, om du inte redan sett den - det är i mina ögon den bästa vampyrfilmen som gjorts om man inte är en riktig fan of the classics och gillar Nosferatu. Och när vi ändå är inne på gamla stumfilmer kan jag rekommendera det mesta med Charlie Chaplin, underskatta aldrig den mannens verk.

Varning för extremt spillande av tårar om du skulle se The Kid.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Inception är ju en intressant film.
Eller vad sägs om The pianist? Baserad på en verklig händelse om en judisk pianist som gömmer sig för tysken. Jävligt bra film.Trailer

Eller children of men? kärlek vetefan om det är, men en otroligt cool historia, och jävligt vackra scener. nu skrev du att du helst inte ville se krigsfilmer, men den vackraste stridsscenen finns i denna film. En 8minuters-snutt utan klippning. Skitigt, blodigt och lite oroväckande närgånget. Trailer

vad sägs om filmen 9? Handlar iofs om livet efter apokalypsen, men den är ganska spännande att se.Trailer

The prestige? The illutionist? Båda handlar om Magiker och kärlek[smile]The prestigeThe illutionist

Unthinkable? Den är inte skräck, men fan så äcklig.Trailer

Hoppas jag har hjälp något iaf!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Slumpartad:

Betygsätter saker varje dag [cool][cool]

Varför?

Jag gillar att inte ha en fast bestämmelse på att såhär är det punkt. Det är skönt när det är lite hursomhelst.

mvh oansvarig

Slumpartad:

En tia är typ en film man MÅSTE se. Typ som James Bond - man lever bara två gånger.

Haha nej.....

Slumpartad:

Rimligt. Måste väl se den igen kanske då [cute]

Ja gör det du.
Den är snygg i alla fall.
Noodle soup!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Marmoth:

Wall Street = Charlie Sheen ju!!

det enda som är förlåtande med den filmen är att den utspelar sig på 80-talet, vilket innebär festliga frisyrer och kraftfullt bögig musik. vill minnas att det är en hel del videomontage, också.

och då väljer jag alltså att se detta som bra saker. allt annat, inte så mycket.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Frida (med Salma Hayek)
Om konstnären Frida Kahlos liv.
Den är väldigt vacker.
Kanske tycker jag det mest för att jag är lite smått betuttad i Frida Kahlo, men äsch.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tradet:

Inception är ju en intressant film.

Älskar Inception, musiken, skådespelarna och hela filmidén ger mig ståpäls!

tradet:

Eller vad sägs om The pianist?

Fruktansvärt fin, enligt min mening.

tradet:

Eller children of men? kärlek vetefan om det är, men en otroligt cool historia, och jävligt vackra scener

Word! Var helt mållös när jag sett den!

tradet:

vad sägs om filmen 9?

Gillar den, tyckte den var söt. Dock inte mer.

tradet:

The prestige?

Ja, gillar den!! Samma med the illusionist (stavning..)

tradet:

Unthinkable?

*gilla*

Har sett alla, men kan ju lugnt konstatera att det inte är något fel på din filmsmak![y][bigsmile]

krasch:

Frida

Såg den för ett tag sedan, i början var den bra, sedan förlorade den tyvärr mitt intresse.

timeisrunningout:

Nosferatu

Har inte sett den. Den är gammal, det skrämmer mig. Känns alltid som att man ska bli typ skadad eller få någon sorts förbannelse när man ser gamla filmer. Som om dom använder skumma metoder när dom gjorde dem 😉 om det nu är den jag tror det är. 22?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fantasilös:

Känns alltid som att man ska bli typ skadad eller få någon sorts förbannelse när man ser gamla filmer. Som om dom använder skumma metoder när dom gjorde dem

[bigsmile]
Vet vad du menar.

Kan dementera att Nosferatu från 1922 skulle ha någon förbannelse över sig i alla fall.. Om den inte tar tid på sig att slå in dvs.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Men den är rätt jobbig att se om man inte är van vid stumfilm.
Rolig kostym och knasigt(för oss moderna) skådespel i alla fall.


   
SvaraCitera

Gillar du Nolan är det väl bara att se Memento också, om du inte gjort det :p


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gillar att min film med relativt lång beskrivning blev helt dissad.... [sad]


   
SvaraCitera

krasch:

Varför?

Hotness-skalan [no-no]

krasch:

Haha nej.....

Alla bondfilmer med Sean Connery är måsten [no-no] Star Wars ep 4-6 också [no-no][no-no]

Enligt min åsikt alltså.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fejlarn:

Gillar du Nolan är det väl bara att se Memento också, om du inte gjort det :p

Well, I have 😉


   
SvaraCitera
time
 time

fantasilös:

om det nu är den jag tror det är. 22?

Ja, precis den. Du går miste om jättemycket om du tror att det vilar en förbannelse över äldre filmer [cry]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Slumpartad:

Hotness-skalan [no-no]

[tard]

Slumpartad:

Alla bondfilmer med Sean Connery är måsten [no-no]

Kanske det. Men det finns ju definitivt bättre filmer.

Slumpartad:

Star Wars ep 4-6 också [no-no][no-no]

Jojo


   
SvaraCitera

krasch:

[tard]

Du vet... skala från 1-10 hur snygg en tjej är [no-no] Där 1 är ful. 5 är "do-able" å 10 är typ icke existerande [party]

krasch:

Kanske det. Men det finns ju definitivt bättre filmer.

Vet jag inte om jag tycker. Eller ja, de filmerna är lite mer "svårtittade". Så ja, overall kanske det finns bättre filmer. Dold text: *host* Kickass *host*

krasch:

Jojo

Var det ett "jag håller med" eller ett "ah visst, tjena! Som att! Lol jävla skitfilmer gå och gräv ner dig!"?


   
SvaraCitera