Aviseringar
Rensa alla

LÄS! KÄNNER MIG SOM ETT SVIN FÖR ATT JAG INTE FÖRSVARA MIN BROR!!


Ämnesstartare

Hejsan! min bror är 16 och min syster är 14. Det tycker väldigt synd om min bror han pluggar skit mkt i skolan det enda han önska sig var pengar så han kunna köpa en ny data som pallar dem nya spelen.
Han är väldigt trevlig osv. Han fick 500 spenn.. Jag tänkte ge han pengar till ett nytt tangentbord men han började grälla efter med mamma om vad han fick och hon fick. Då gav jag han inte pengar till ett tangentbord men när jag kom hem så förstod jag han sits.. han har pluggat mycket sköt sig dricker inte elr något annat dumt. medans min syster ska få en häst hon har ig i alla ämnen nästan dricker på vardags skiter i skolan osv.. och det enda han vilja ha var pengar. han fick 500 spenn av farmor sin! sen bara saker han inte vilja ha tex kläder som han redan har gott av.. tycker så sjukt synd om han.. Jag vet att han var väldigt ledsen över det han fick i år men han svor inte åt henne eller något utan bara gick upp på sitt rum och spela. Å stackare..
Vad ska jag göra? de är ju sjukt synd om han.. Han är som ett änglabarn jämfört med min syster. men min syster är väldigt snäll bara att hon är i fel umgänge men tror hon är på bättrings vägen iaf!
Men de är mest synd om min bror i detta läge han har önska sig pengar till en ny data i ett halv år nu och spart själv..


   
Citera
Ämnesstartare

tjabba1335:

Hejsan! min bror är 16 och min syster är 14. Det tycker väldigt synd om min bror han pluggar skit mkt i skolan det enda han önska sig var pengar så han kunna köpa en ny data som pallar dem nya spelen.Han är väldigt trevlig osv. Han fick 500 spenn.. Jag tänkte ge han pengar till ett nytt tangentbord men han började grälla efter med mamma om vad han fick och hon fick. Då gav jag han inte pengar till ett tangentbord men när jag kom hem så förstod jag han sits.. han har pluggat mycket sköt sig dricker inte elr något annat dumt. medans min syster ska få en häst hon har ig i alla ämnen nästan dricker på vardags skiter i skolan osv.. och det enda han vilja ha var pengar. han fick 500 spenn av farmor sin! sen bara saker han inte vilja ha tex kläder som han redan har gott av.. tycker så sjukt synd om han.. Jag vet att han var väldigt ledsen över det han fick i år men han svor inte åt henne eller något utan bara gick upp på sitt rum och spela. Å stackare..Vad ska jag göra? de är ju sjukt synd om han.. Han är som ett änglabarn jämfört med min syster. men min syster är väldigt snäll bara att hon är i fel umgänge men tror hon är på bättrings vägen iaf!Men de är mest synd om min bror i detta läge han har önska sig pengar till en ny data i ett halv år nu och spart själv..

Ringde till han för ett tag sen han hade inte kunnat sovit sa han lät som han hade grinat första gången på länge jag har hört han ledsen.
Sen säger han "Du jag åker skidor med en annan istället för dig på torsdag känner inte för att träffa dig när du vet mycket väl att jag har rätt och du inte försvarar mig som jag alltid gör med dig.
Sen sista han säger du kännar 50000 kronor i månaden jag får barnbidrag jag sparde ihop 2 månader för att köpa julklappar till er du tog tillbaka min för jag blev arg och sa ifrån det här är inte okej. Vilket jag har lärt mig att göra sa han med gråt i halsen sen la han på.
Vad ska jag göra känner mig så sjukt taskig mot han och varför jag inte försvara han. Han är alltid på min sida spelar ingen roll vad jag har gjort. Känns som jag har sabbat lite i vår relation vi har alltid kunnat prata och vi gör mycket tillsammans åker skidor tex


   
SvaraCitera

Har genomlidit ett likt liv, hade inte råd att bygga min första dator förens jag var 19. [cute] Innan dess körde jag på enkärnig cpu, 1GB RAM, och ett pissigt grafikkort från början av 2000-t med 256MB minne..

Men det gick att köra CS 1.6 några år iaf tills jag började få blåskärmar titt som tätt.. Till slut tröttnade jag, sparade barnbidraget 4-5 månader och köpte en billig laptop.. Letade upp några forum och fastnade för denna sajt. Satt här och forumlekte dagarna in och ut tills jag vart 19 nånting då jag hade råd att bygga en speldator..

Visst har jag spelat en del med den & kört igenom kampanjer och sånt där i spel jag ej hade möjlighet att spela förr med fps över 15.. Men intresset har ändå svalnat..

Nu är det i elektroniskt musikskapande intresset ligger, har haft planer på att köpa ljudkort och grejer för ändamålet väldigt länge men ej haft råd.. I Januari är det dags osv.. [smile]

Blir osäker på min poäng med inlägget nu.. Visst var jag sur och sådär periodsvis för att jag inte hade möjlighet att spela dom där spelen alla andra satt inne och lirade tillsammans..

Men jag och en kille som satt i samma sits kan man säga hittade på andra grejer, busiga pojkstreck och sånt där som man ångrar i efterhand & är jävligt tacksam utöver att man ej åkte fast för.. [bigsmile]

tycker din bror verkar lite otacksam endå, en normal 16-åring reagerar för fan inte på det viset.. [crazy]


   
SvaraCitera

Hur gammal är du då TS förresten? Lider du av dyslexi lr? Svårt att begripa vissa meningar..


   
SvaraCitera

tjabba1335:

Hejsan! min bror är 16 och min syster är 14. Det tycker väldigt synd om min bror han pluggar skit mkt i skolan det enda han önska sig var pengar så han kunna köpa en ny data som pallar dem nya spelen.Han är väldigt trevlig osv. Han fick 500 spenn.. Jag tänkte ge han pengar till ett nytt tangentbord men han började grälla efter med mamma om vad han fick och hon fick. Då gav jag han inte pengar till ett tangentbord men när jag kom hem så förstod jag han sits.. han har pluggat mycket sköt sig dricker inte elr något annat dumt. medans min syster ska få en häst hon har ig i alla ämnen nästan dricker på vardags skiter i skolan osv.. och det enda han vilja ha var pengar. han fick 500 spenn av farmor sin! sen bara saker han inte vilja ha tex kläder som han redan har gott av.. tycker så sjukt synd om han.. Jag vet att han var väldigt ledsen över det han fick i år men han svor inte åt henne eller något utan bara gick upp på sitt rum och spela. Å stackare..Vad ska jag göra? de är ju sjukt synd om han.. Han är som ett änglabarn jämfört med min syster. men min syster är väldigt snäll bara att hon är i fel umgänge men tror hon är på bättrings vägen iaf!Men de är mest synd om min bror i detta läge han har önska sig pengar till en ny data i ett halv år nu och spart själv..

Jag tycker du ska spara lite pengar som du kan ge honsom som ett lån och efter han har köpt datan så kan han ge tillbaka pengarna!!! Så skulle jag har gjort!! [wink]


   
SvaraCitera

Vilken bortskämdhet. Klart att man ska ge sina ungar likvärdiga presenter, men man bråkar inte på någon för en present man fått. [tard]


   
SvaraCitera

isola:

Vilken bortskämdhet. Klart att man ska ge sina ungar likvärdiga presenter, men man bråkar inte på någon för en present man fått.

så du tycker att ungen var bortskämd som blev sur för att han inte fick något?


   
SvaraCitera

Dan_the_ironman:

å du tycker att ungen var bortskämd som blev sur för att han inte fick något?

tjabba1335:

det enda han vilja ha var pengar. han fick 500 spenn av farmor sin! sen bara saker han inte vilja ha tex kläder som han redan har gott av.. tycker så sjukt synd om han.. Jag vet att han var väldigt ledsen över det han fick i år men han svor inte åt henne eller något utan bara gick upp på sitt rum och spela. Å stackare.


   
SvaraCitera

isola:

tjabba1335:

vet du vad en häst kostar eller?


   
SvaraCitera

Dan_the_ironman:

vet du vad en häst kostar eller?

han fick ändå flera presenter. du vet inte hur mycket dessa "tråkiga" saker kostade. de kanske har tänkt att ge honom något annat sedan. en häst är en varelse och inget man kan ge som present på det sättet.


   
SvaraCitera

Hamburgare är gott


   
SvaraCitera

isola:

han fick ändå flera presenter. du vet inte hur mycket dessa "tråkiga" saker kostade. de kanske har tänkt att ge honom något annat sedan. en häst är en varelse och inget man kan ge som present på det sättet.

Jo man kan ge en häst i present, och en häst kostar kanske 20k för en dålig, och några tusenlappar i månaden åt stallplats, mat, lektioner osv


   
SvaraCitera

Dan_the_ironman:

Jo man kan ge en häst i present, och en häst kostar kanske 20k för en dålig, och några tusenlappar i månaden åt stallplats, mat, lektioner osv

Du kan få en häst mycket billigare, tyvärr. Killen fick presenter. En häst kan hela familjen ha glädje av.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Asså jag har dyslexi ja. iaf en släng av de. Jag var och pratade med han idag och jag lovade att hjälpa till med datorn. För han sitter på 15 fps på wow. Och hästen kostar cirka 15000 ingen i vår familj är intresserad av hestar bara syrran. Han fick saker han inte vilja ha men han tackade för det han fick. han klagade inte precis men han frågade snällt om han skulle få lite pengar som dem hade lovat honom. Men idag fick jag reda på att dem gav han pengar dem retades bara med han igår vad jag fattade som.


   
SvaraCitera

tjabba1335:

du kännar 50000 kronor i månaden

[surprised] Seriös??? Vad fan jobbar du med egentligen?

Förstår att du känner med din brorsa, men det är inte okej att han blir sur för att han får "fel" saker i julklapp. För många tar det emot att ge bort pengar för att det är så jävla opersonligt och ärligt talat har han nog större nytta av kläder än av en dator... Just sayin'.
Sen är det självklart jävligt orättvist att han och syrran inte har samma krav på sig och inte får likvärdiga grejer. Låter ju inte som att hon gjort sig förtjänt av en häst.

För övrigt:

isola:

en häst är en varelse och inget man kan ge som present på det sättet.

[zzz]

Hur gammal är du btw? Får ingen kläm på det?
Har du snackat med päronen om att ni blir olika behandlade?


   
SvaraCitera