Aviseringar
Rensa alla

Läs min bok 🙂


Ämnesstartare

Hej.
Jag är en 14 åring som har ett väldigt stort intresse för att skriva böcker och har haft det sedan jag var liten. Jag skrev mycket förr som ingen fick läsa, och det slutade med att jag tyckte att jag bara kastade bort min tid. Men nu har jag bestämt mig för att publicera en bok jag håller på med på en blogg. Helt enkelt postar jag såfort jag blir klart med ett kapitel. Så du följer boken allt eftersom jag postar nya inlägg. Låter konstigt 😛 En annan sak jag använder är musik i boken för att bygga upp stämningen. Vissa hatar detta och vissa älskar det, så det är självklart valfritt om man vill ha det 🙂

Hur som helst vill jag såklart ha läsare och råd och allt möjligt som kan hjälpa mig på vägen. Jag är en amatör, jag kommer stava fel, göra konstiga meningar, särskriva och allt möjligt. Och jag försöker bättra mig 🙂

Så om ni har lust att läsa något, och hjälpa mitt skrivande. Gå in på
www.Drommarensvarld.blogg.se

Tack så mycket 🙂
Btw. Jag vet att boken är komplicerad i början, men precis som med alla böcker tar det ett tag att komma in i den.


   
Citera

Ska läsa [smile]


   
SvaraCitera

Har läst första kapitlet. Läser mer imorrn. ^^

Du är riktigt duktig! Asså wow [y]
Lova att berätta för mig om du blir författare, hehe [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

strawbeerry:

Du är riktigt duktig! Asså wow
Lova att berätta för mig om du blir författare, hehe

Tack så hemskt mycket 🙂 Det betyder mycket för mig.
Om jag någonsin blir ^^


   
SvaraCitera

MartinD:

Om jag någonsin blir ^^

Om du fortsätter såhär skulle jag nog tro det ^^
Klurigheten är ju bara att bli upptäckt.. :3


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Läste första kapitlet. Boken har (utifrån vad jag hittills läst) en bra handling och du visar talang i ditt skrivande. Men, som du själv medger är texten en aning oslipad (särskrivningar, konstiga ordval etc).

Det var även ett par saker jag reagerade starkt på, som i stycket med information om boken; "Mordet kan verka kallt, obetydande och oskyldigt" känns inte helt rätt eftersom ett mord aldrig kan vara oskyldigt(?). Dessutom är ordet "obetydande" mig veterligen inget riktigt ord, men jag kan ha fel. [crazy] I vilket fall som helst hade jag använt mig av "betydelselöst", där.

Dessutom: när Alex vaknar är klockan halv fem, men när han går över till Jonte är klockan halv nio. Trots detta är det enda han gör mellan klockslagen att beakta sig själv i spegeln, (klä på sig?), och gå ett par meter till Jontes hus.

I övrigt en mycket bra text, särskilt med tanke på att du är 14 år! Keep up the good work! [cheers]

Ett tips: läs ständigt igenom din text och kritisera precis allt du skriver ("låter detta verkligen bra?", "är det rimligt?", "finns det något ord som kan tänkas vara lämpligare i sammanhanget?", osv). [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tack alla 🙂 Är uppe i 10 kapitel nu! 9 finns ute på bloggen 😀


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag har precis läst de första kapitlen och jag tyckte att de var jättebra[smile]Jag gillar handlingen väldigt mycket och jag ser fram emot att läsa mer. Jag tyckte också att det var väldigt stämningsfullt med musiken. Den gav lixom allting ännu mer mening.


   
SvaraCitera

LÅS TRÅDEN LÅS TRÅDEN LÅS TRÅDEN LÅS TRÅDEN LÅS TRÅDEN LÅS TRÅDENLÅS TRÅDEN LÅS TRÅDEN LÅS TRÅDENLÅS TRÅDEN LÅS TRÅDEN LÅS TRÅDENLÅS TRÅDEN LÅS TRÅDEN LÅS TRÅDENLÅS TRÅDEN LÅS TRÅDEN LÅS TRÅDENLÅS TRÅDEN LÅS TRÅDEN LÅS TRÅDENLÅS TRÅDEN LÅS TRÅDEN LÅS TRÅDENLÅS TRÅDEN LÅS TRÅDEN LÅS TRÅDEN [bigsmile][bigsmile][bigsmile][bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SKriver massa också. Men om jag var du skulle jag aldrig lägga ut mina texter i en blogg. Hört talas om högerklick och kopiera.


   
SvaraCitera

Verkar bra, keep it up![y]


   
SvaraCitera