Aviseringar
Rensa alla

Läskig kille kom fram till mig:(?!


Ämnesstartare

Jag tog och väntade på min mamma skulle hämta mig från skolan och då kommer en kille fram till mig och han ser ut att vara runt 18 och jätte läskig..
han började med att fråga:
vet du vem bla bla är? 
Jag svarade ja och då började han fråga vad jag hette i efter namn jag svarade inte och han ställde massa otäcka frågor:(
jag är lixom 14/15 och han bara kom till mig:(
sen började han fråga efter min snap osv. Men jag sa bara jag vill inte ge ut den och han ställde massor av följdfrågor. Sen tänkte han gå och då tog han tag i min hand och typ skaka hand:/ Vad ska jag göra om han kommer fram igen?!?


   
Citera

Va läskig tillbaka så kanske han inte vågar komma fram nå mer..


   
SvaraCitera

Säg till han; Jag går med Jesus.
Om inte det fungerar mot han så ska jag skriva en låt till dig.
Eller måla en bild, ditt val.


   
SvaraCitera

om han kommer tillbaks då ska du ringa till polisen och säga att någon har skrivit något rasistiskt på facebook i exakt det området då kommer hela poliskåren och lite till


   
SvaraCitera
sies
 sies

Verkade han otäck eller verkade han bara konstig? 

Tänkte det är ju onödigt att kontakta polisen bara för han pratar med dig. Och det är ju konstigt att han skaka din hand men ändå, det är ju inte direkt olagligt att prata med någon. 

Det du kan göra är att antingen bara snacka tillbaka eller helt enkelt ignorera. 


   
SvaraCitera

Stasi


   
SvaraCitera

Han ville nog bara vara trevlig men failade lite 


   
SvaraCitera

omg jag tror du träffade min kompis. Riktigt trevlig snubbe som ser ut som en school shooter men men. Han gillar att skaka hand och om du vill bli hans vän så bjud på donken-gröt


   
SvaraCitera

Skå honom på arslet


   
SvaraCitera

Han fråga ju lite konstiga frågor, men han verka rätt trevlig enligt mig, fast eljest är man ju.


   
SvaraCitera

Blunda, håll för öronen och säg högt och tydligt "stick du stygga spöke för du finns inte", det borde få honom mållös, sen stirrar du bara någonstans där han inte är eller reagerar på något han säger tills han ger upp och går därifrån 


   
SvaraCitera

Jag tror att han är lite intresserad i dig så därför frågade han dig en massa frågor. Han ville nog adda dig på Facebook etc. Sen kanske han inte hade koll på om du var mindreårig eller ej så det hela blev kanske lite underligt också för att han är mycket äldre än dig som upplevs från dina sida som läskigt då äldre helt enkelt upplevs skräckinjagande.


   
SvaraCitera

Spring så långt du kan jag blev samma alltså en vuxen kom fram till mig 2015 och fråga om jag ville köpa djur


   
SvaraCitera