Aviseringar
Rensa alla

Lättare med engelska än svenska (skriva musik)


Ämnesstartare

Oh hai guyz! Varför är det betydligt enklare att skriva texter på engelska än svenska? Nu kan man tro att det är individuellt men jag har uppfattat det som att dom flesta tycker det är lättare med engelska.


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

För att det är lättare att få en engelsk text att inte låta lika töntig som svenska ofta gör.


   
SvaraCitera

Jag tro nog helt enkelt att vi svenska inte är lika varna vid det engelska språket och där av också tycker det låter annorlunda än vad man är van vid.

?
/ FIG


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Budolicious:

För att det är lättare att få en engelsk text att inte låta lika töntig som svenska ofta gör.

Men texterna låter fortfarande töntiga, NEVERTHELESS.


   
SvaraCitera

För att du är bättre på svenska och inte fattar hur dålig den blir när du skriver det på engelska.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hampie:

För att du är bättre på svenska och inte fattar hur dålig den blir när du skriver det på engelska.

kan nog ligga ngt i det men samtidigt många väldigt simpla texter på engelska kan låta väldigt bra, bättre än svenska imo


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hampie:

För att du är bättre på svenska och inte fattar hur dålig den blir när du skriver det på engelska.

Aa, det ligger något i det du säger.

FIG_GHD742:

Jag tro nog helt enkelt att vi svenska inte är lika varna vid det engelska språket och där av också tycker det låter annorlunda än vad man är van vid.

Vi borde ju ha lättare att skriva på svenska då?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Som Budo sa.


   
SvaraCitera

Precis som Hampie sa. Tror ni en engelsman tycker att en engelsk text skriven av en svensk är bra eller? [crazy]

Däremot är det mycket lättare att skriva oseriösa låtar på Svenska. I vart fall för mig. För nån dag sen satt jag och improviserade fram nåt i stil med "Tänd lampan i ditt fönster så att du kan släcka den vid earth hour" [bigsmile] Lät som värsta Mauro Scocco låten. Supercatchy.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

WeeSC:

Varför är det betydligt enklare att skriva texter på engelska än svenska?

finns fler ord på engelska, så man har massor av synonymer att välja på om orden man vill ha inte passar in


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

UndercoverBrother:

finns fler ord på engelska, så man har massor av synonymer att välja på om orden man vill ha inte passar in

Som genomsnittlig svensk har du tillgång till fler synonymer på ditt modersmål än vilket annat språk du än talar. Så... där tänkte du inte till riktigt, du.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ishtar:

Som genomsnittlig svensk har du tillgång till fler synonymer på ditt modersmål än vilket annat språk du än talar. Så... där tänkte du inte till riktigt, du.

vem har sagt något om genomsnittlig:)

där tänkte du inte riktigt, du.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

UndercoverBrother:

vem har sagt något om genomsnittlig:)

Är du jättebra på engelska?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ishtar:

Är du jättebra på engelska?

nej men WeeSC är


   
SvaraCitera

Men vadå, det är ju lättast på svenska [confused]


   
SvaraCitera