Aviseringar
Rensa alla

lättast att komma ut hos föräldrarna?


leppin
Ämnesstartare

Jag är alltså bisexuell och jag har inte riktigt ``kommit ut´´ hos mina föräldrar. Jag vet inte riktigt hur jag ska göra det för i min familj är det inte så populärt, hjälp?...


   
Citera

bästa ja kan komma med, jag rekommenderar att du skriver ett sms när de är borta lr sent på natten när du inte är i dina mest sinnens fulla bruk och ba blir av med skiten


   
SvaraCitera

En kompis till mig sa inget till föräldrarna förrän hon skaffade flickvän..då bjöd hon hem flickvännen hem till föräldrarna och presenterade henne som "här är min flickvän Jonna", de blev lite förvånade men det blev ingen stor grej, trots att hennes pappa är homofob..


   
SvaraCitera

Behövde ej "komma ut" min mamma är homosexuell och gift med en kvinna, så hon skiter väl fullständigt i vad min parter har för kön.


   
SvaraCitera
NEMI
 NEMI

kom ut som heterosar kommer ut.


   
SvaraCitera

Det kan vara svårt, men jag tror inte det blir bättre av att du gör det mer dramatiskt än det behöver vara. Hade jag varit i din situation hade jag inte sagt något förrän jag träffat min partner, och börjat med att berätta att jag träffat en person som jag älskar, som är helt fantastisk osv och beskriva på alla möjliga sätt hur underbar min partner är. Sedan bara säga att "jag är så otroligt lycklig med den här killen/tjejen, och jag hoppas att ni är glada för min skull!". Deras eventuella föreställningar om att homo-/bisexualitet är fel kommer förhoppningsvis att spela mindre roll när de ser hur lycklig du är över att du träffat någon. 


   
SvaraCitera

Det behövs ej.


   
SvaraCitera

som här ovan så skaffade jag mig en kille och sedan berättade jag för mamma att jag hade en kille lätt som en plätt också ganska naturligt. att man är gay eller bi kommer ju inte direkt upp i konversation men på frågan var har du varit hela helgen är det enklare att svara hos min pojkvän/flickvän. 


   
SvaraCitera