Forumet - Lättklädd och hårig som kvinna

Lättklädd och hårig som kvinna

5685 2 104
Hej det är jag igen! 

Eftersom det fortfarande ses som konstigt och ickeaccepterat att vara hårig om man är kvinna tänkte jag att det kunde vara kul att låta bli att ta bort mitt armhålehår i sommar. Dels för att få andra att våga, att normalisera och för att sticka folk i ögonen (helst bokstavligen men det vore ju kanske att gå över någon slags "gräns"). 
Hur tänker du som könas som kvinna ang ditt kroppshår och den annalkande lättklädda perioden på året?

moNiquelegs1.jpg

vonKissekatt:
Tror inte någon tar bort hår i sina armveck. Det kamelen skrev var rätt dumt då vi pratar om manifesterande könsnormer och inget annat.
Armhåla*

Jag instämmer att man får ta hand om sina kroppar som man själv vill. Jag tyder det som att man själv skall göra som man tycker och inte följa andras tycken, i detta fall om hår. Det kanske inte är jättemycket passande till tråden? men jag tycker att det är bra skrivet.
Tar bort om jag skulle vara barbent. Men det sker väldigt sällan pga komplex att visa mig. Armhålorna rakar jag då och då. Men orkar oftast inte. Brukar försöka täcka delar av kroppen som är håriga om jag är bland folk. Förutom med familj och pojkvän. Han bryr sig knappt till skillnad från mig. Det är jäkligt skönt. Blir lite "ska jag raka, så ska väl du? ;) " hehe 
alla som säger "man får göra som man vill" skulle säkert glo sönder på om en kvinna hade håriga ben... så lägg ner typ, men när typ alla rakade sig under armarna gjorde ja inte de, har bara gjort de kortare nån enstaka gång, känner inte att de ä nön idé o raka under armarna när resten av min kropp är hårig,  (inte kvinna men skriver detta ändå)

Spana också in:

Ibland får jag inputs och tar bort allt allt, men det är ju när jag råkat hänga framför sociala medier, kollat på orealistiska videobloggar och glamorösa instagramkonton och tänker att "nej nu minsann, ska jag bli en riktig kvinna som alltid är snygg och alla killar ska tråna efter mig". Det är också vid dessa tillfällen jag börjar fundera på att ändra min kost, spika ihop ett träningsschema och typ.. sluta prata så jävla mycket. 
Usch, äckligt. 

handendärnissen: alla som säger "man får göra som man vill" skulle säkert glo sönder på om en kvinna hade håriga ben... så lägg ner typ, men när typ alla rakade sig under armarna gjorde ja inte de, har bara gjort de kortare nån enstaka gång, känner inte att de ä nön idé o raka under armarna när resten av min kropp är hårig,  (inte kvinna men skriver detta ändå)
Nope, skulle aldrig bry mig om det inte är någon jag är intim med. Folk tror att alla tittar på dem, men det är en illusion.