Aviseringar
Rensa alla

Lättklädd och hårig som kvinna


vonKissekatt:

Men ändå rakar du dig? 

Ja. Är rimligtvis inte jättekonstigt att trivas bättre så.


   
SvaraCitera

Som kamelen skrev. Och, att det är fräscht att ta väck hår i armveck. Tycker jag.


   
SvaraCitera

Tänk om ingen märker då


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

rotorblad: Är rimligtvis inte jättekonstigt att trivas bättre så.

Nä det kan man ju göra. Varför man gör det är ju dock en annan diskussion. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Crysilis:
Som kamelen skrev. Och, att det är fräscht att ta väck hår i armveck. Tycker jag.

Tror inte någon tar bort hår i sina armveck. Det kamelen skrev var rätt dumt då vi pratar om manifesterande könsnormer och inget annat.


   
SvaraCitera

vonKissekatt:

Nä det kan man ju göra. Varför man gör det är ju dock en annan diskussion. 

Är med på vad du försöker antyda, men har som sagt inte anpassat dessa vanor utifrån de fåtal gånger det öht märks av någon annan än jag själv. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

rotorblad:

Är med på vad du försöker antyda, men har som sagt inte anpassat dessa vanor utifrån de fåtal gånger det öht märks av någon annan än jag själv. 

Tror inte att någon kvinna, eller man, är helt fri från normer där. Tyvärr. Men bra att du inte tänker så.


   
SvaraCitera

vonKissekatt:

Tror inte någon tar bort hår i sina armveck. Det kamelen skrev var rätt dumt då vi pratar om manifesterande könsnormer och inget annat.

Armhåla*

Jag instämmer att man får ta hand om sina kroppar som man själv vill. Jag tyder det som att man själv skall göra som man tycker och inte följa andras tycken, i detta fall om hår. Det kanske inte är jättemycket passande till tråden? men jag tycker att det är bra skrivet.


   
SvaraCitera
PMR
 PMR

Tar bort om jag skulle vara barbent. Men det sker väldigt sällan pga komplex att visa mig. Armhålorna rakar jag då och då. Men orkar oftast inte. Brukar försöka täcka delar av kroppen som är håriga om jag är bland folk. Förutom med familj och pojkvän. Han bryr sig knappt till skillnad från mig. Det är jäkligt skönt. Blir lite "ska jag raka, så ska väl du? 😉 " hehe 


   
SvaraCitera

alla som säger "man får göra som man vill" skulle säkert glo sönder på om en kvinna hade håriga ben... så lägg ner typ, men när typ alla rakade sig under armarna gjorde ja inte de, har bara gjort de kortare nån enstaka gång, känner inte att de ä nön idé o raka under armarna när resten av min kropp är hårig,  (inte kvinna men skriver detta ändå)


   
SvaraCitera
Berit

Tycker det är skönt med Lena ben och armhålorna rakar jag typ 2-3 går i veckan, gör det när jag känner för det


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Crysilis: skall göra som man tycker och inte följa andras tycken, i detta fall om hår. Det kanske inte är jättemycket passande till tråden? men jag tycker att det är bra skrivet.
Anmäl

Jodå det är passande men det utelämnar helt det väldiga sociala tryck det finns på tjejer att ta bort sitt kroppshår. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

handendärnissen: alla som säger "man får göra som man vill" skulle säkert glo sönder på om en kvinna hade håriga ben... så lägg ner typ

Hjärta


   
SvaraCitera

Du kommer ses som hjälte om du lyckas, eller?


   
SvaraCitera

vonKissekatt:
OBS vill ej veta av något "var i lagboken står detta???" pga så aspig är ingen 

Hör du inte hur illa det uttrycket låter? 🙁


   
SvaraCitera