Aviseringar
Rensa alla

Läxhjälp


Ämnesstartare

Ska det införas rutavdrag för köp av läxhjälp för gymnasieelever?


   
Citera
Ämnesstartare

isola:

Osäker/vet inte (Du röstade på detta alternativ)

Läxhjälpen skall skolan stå för egentligen, men om något ska genomföras måste ju någon kunna tjäna pengar på det också så naiv är jag inte. Även om min grundinställning kanske är att framgång med läxor kanske inte ska bero på om man vill eller kan betala för det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Nej (Du röstade på detta alternativ)

Är folk för dumma för att ignorera sina läxor på egen hand skall de lida för det


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jungman:

Är folk för dumma för att ignorera sina läxor på egen hand skall de lida för det

Det handlar ju inte om dumhet. Att inte förstå när läraren snabbt går igenom det på tavlan, slarvar med att förklara eller helt enkelt inte har tid att förklara ordentligt ska ju inte straffa sig för eleven.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden flyttad från Forum PLUS/Övriga diskussioner


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

ska ju inte straffa sig för eleven.

Trodde du skrivit "för bövelen" först och blev lite glad.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Att inte förstå när läraren snabbt går igenom det på tavlan, slarvar med att förklara eller helt enkelt inte har tid att förklara ordentligt ska ju inte straffa sig för eleven.

Jo, är man blåst kan det inte hjälpas


   
SvaraCitera

isola:

Nej (Du röstade på detta alternativ)

dazed:

Läxhjälpen skall skolan stå för

gymnasiet har larvigt låg nivå, tror alla kan ta sig igenom skiten bara de anstränger sig lite.

eftersom läxorna är en del av skolan så borde skolan anordna någon typ av läxhjälp också.


   
SvaraCitera

Jungman:

Jo, är man blåst kan det inte hjälpas

[love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Nej (Du röstade på detta alternativ)

pga: lol.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nej, att rikemansbarnen ska få ett extra ess i armen skulle fan få mig att vilja mörda den jäveln som kom på förslaget.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:

eftersom läxorna är en del av skolan så borde skolan anordna någon typ av läxhjälp också.

Precis det jag menar och visst kan dom flesten sovanade ta sig igenom gymnasiet men för en del är det säkert svårt samt att en del ämnen är fan dryga och då vore det bra med läxhjälp som alla har rätt till.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dan_the_ironman:

Nej, att rikemansbarnen ska få ett extra ess i armen skulle fan få mig att vilja mörda den jäveln som kom på förslaget.

Det luktar Abele tycker jag.


   
SvaraCitera

dazed:

Precis det jag menar och visst kan dom flesten sovanade ta sig igenom gymnasiet men för en del är det säkert svårt samt att en del ämnen är fan dryga och då vore det bra med läxhjälp som alla har rätt till.

ja, och sen kanske även de som klarar sig, men vill ha bättre betyg, borde kunna få hjälp!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed:

Det luktar Abele tycker jag.

FRAM MED BÖSSJÄVLARNA HAR SKA VI KNÄPPA ÖVERKLASSÄCKEL


   
SvaraCitera