Aviseringar
Rensa alla

Läxhjälp


Ämnesstartare

Blivande_japan:

ja, och sen kanske även de som klarar sig, men vill ha bättre betyg, borde kunna få hjälp!

Hur som skall det inte vara en klassfråga.

Dan_the_ironman:

FRAM MED BÖSSJÄVLARNA HAR SKA VI KNÄPPA ÖVERKLASSÄCKEL

Överklasssafari var bara första steget, nu skall vi ut på jakt på Solsidan, högvilt på riktigt för bövelen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed:

Överklasssafari var bara första steget, nu skall vi ut på jakt på Solsidan, högvilt på riktigt för bövelen.

[love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

efter som att skolan i alla fall när jag gick på gymnasiet inte ens nästan klarade av att erbjuda det så är det bara bra om det underlättas för att någon annan kan göra det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dan_the_ironman:

Nej, att rikemansbarnen ska få ett extra ess i armen skulle fan få mig att vilja mörda den jäveln som kom på förslaget.

man behöver inte ha särskilt mycket pengar för att ha råd med detta, och om så så är ju rutavdraget skitbra så att andra också kan utnyttja denna tjänst.


   
SvaraCitera

dazed:

Hur som skall det inte vara en klassfråga.

nej, vi har redan ett bra system som ser till att alla har möjlighet att studera vidare oavsett pengar, läxhjälp åt alla vore en extra puff i rätt riktning


   
SvaraCitera

isola:

man behöver inte ha särskilt mycket pengar för att ha råd med detta, och om så så är ju rutavdraget skitbra så att andra också kan utnyttja denna tjänst.

det är fortfarande upp till föräldrarna att välja att bekosta sitt barns utbildning, alla föräldrar prioriterar inte sånt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Den 21 December 2012 förutspådde mayaindianerna att Blivande_japan på um ska skriva "ja där håller jag med dig isola"


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:

det är fortfarande upp till föräldrarna att välja att bekosta sitt barns utbildning, alla föräldrar prioriterar inte sånt.

Detta är ju bara en extra hjälp när annan inte erbjuds, skolutbildningen är ju fortfarande gratis.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Detta är ju bara en extra hjälp när annan inte erbjuds, skolutbildningen är ju fortfarande gratis.

Du kan inte se hur det skulle vara praktiskt om det var en självklar rättighet för alla att få och inte bara dom barn som fått en bra lott i föräldralotteriet?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed:

Du kan inte se hur det skulle vara praktiskt om det var en självklar rättighet för alla att få och inte bara dom barn som fått en bra lott i föräldralotteriet?

det vore ju skitbra men ska då ingen få extrahjälp bara för att politikerna inte insett det?
det blir ju på detta sätt billigare och folk slipper betala svart för det.


   
SvaraCitera

dazed:

Den 21 December 2012 förutspådde mayaindianerna att Blivande_japan på um ska skriva "ja där håller jag med dig isola"

[bigsmile]

isola:

Detta är ju bara en extra hjälp när annan inte erbjuds, skolutbildningen är ju fortfarande gratis.

Och? Det handlar ju ändå om vad föräldrarna prioriterar att betala för. Jag tycker att alla har rätt till läxhjälp (om de själva vill).


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:

Och? Det handlar ju ändå om vad föräldrarna prioriterar att betala för. Jag tycker att alla har rätt till läxhjälp (om de själva vill).

Ja?
Klart att de har det, men när det inte finns någon som kan/vill hjälpa dem så tycker jag att det är bra att ett rutavdrag skulle möjliggöra att fler skulle kunna nyttja den hjälpen. Det bästa vore ju förstås om det var gratis.


   
SvaraCitera

isola:

Klart att de har det, men när det inte finns någon som kan/vill hjälpa dem så tycker jag att det är bra att ett rutavdrag skulle möjliggöra att fler skulle kunna nyttja den hjälpen. Det bästa vore ju förstås om det var gratis.

Ja och jag tycker att det är bättre på att lägga krut på att införa läxhjälp åt alla som vill, som en del av skolan, istället för att införa rut-avdrag för det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nej, kommer endast gagna de rika som redan tidigare haft råd med läxhjälp åt sina ungar, andra kommer ej använda tjänsten.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

det vore ju skitbra men ska då ingen få extrahjälp bara för att politikerna inte insett det?det blir ju på detta sätt billigare och folk slipper betala svart för det.

Ja och nu har ju politikerna "löst det" så nu finns det ingen anledning att bry sig mer i frågan, det är bara dom som redan har råd och vill betala för det som gagnas av detta.


   
SvaraCitera