Aviseringar
Rensa alla

Läxor på loven! :s


Ämnesstartare

men buhu?


   
SvaraCitera

när jag gick i ettan och tvåan hade vi inga läxor, men nu fan[mad] två uppsatser och en del annat smått och gott, man vill ju nästan slå till lärarna!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Läxor är ett dumt fenomen överhuvudtaget ifall de är obligatoriska eller på något vis betygsgrundande. På din fritid ska du inte förföljas och sysselsättas med meningslösa uppgifter från skolan. När man lämnar fabriken ska man också få lämna arbetet där.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

m3lis:

Menar du att man ska ha läxor då?

Varför skulle ni inte kunna ha det?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fistforfight:

Det är ett uttryck för den Svenska förtryckarstaten som försöker etablera ett totalt skräckvälde.

va?


   
SvaraCitera

Vi får alldeles för mkt läxor över loven, särskilt den här. :/[cry]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bash a Brat:

Läxor är ett dumt fenomen överhuvudtaget ifall de är obligatoriska eller på något vis betygsgrundande. På din fritid ska du inte förföljas och sysselsättas med meningslösa uppgifter från skolan. När man lämnar fabriken ska man också få lämna arbetet där.

Jag har inget emot läxor, men över loven då är det fel.

Buddah:

Varför skulle ni inte kunna ha det?

m3lis:

loven till för att man ska vila ut sig och orka med skolan sen och inte vara lita skoltrött,


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fan, kom på att jag har som uppgift att sätta ihop ett rörelseprogram till musik. Mm that's likely to happen. [zzz]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

[y][n]

fistforfight:

Fan, kom på att jag har som uppgift att sätta ihop ett rörelseprogram till musik. Mm that's likely to happen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

[confused]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lov[confused]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

m3lis:

Vad tycker du?

Jag har aldrig läxor, och så borde det vara för alla.


   
SvaraCitera

Helt klart, hatar läxor över lov.
Och där påmindes jag om att jag måste plugga..[n]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

m3lis:

Vad tycker du?

Läxor ger kunskap
Kunskap ger makt
Makt är sexigt

Fast allt jobb är ju ganska....jobbigt.
[rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

m3lis:

Jag har inget emot läxor, men över loven då är det fel.

Jag tycker läxor är något negativt ifall de inte är frivilliga fördjupningsuppgifter eller liknande. Tror många fler skulle orka med skolan ifall den lämnade dem ifred på sin fritid.


   
SvaraCitera