Aviseringar
Rensa alla

Låga frames i spel


Ämnesstartare

Har länge haft problem med låga frames i spel. Ett tag kan det fungera jättebra (då ligger den på ungefär 40-60 fps) och sen helt plötsligt så störtdyker det till 12-20. Har testat med alla olika gameboosters, bytt grafikkort, kollat grafikinställningarna osv, men inget hjälper.

Det är endast Train Simulator 2015 och Euro Truck Simulator 2 jag har problem med. CS:GO mm fungerar utan problem, lika så Far Cry 4. 

Någon som har några tips på vad jag ska göra/testa? Får något fel snart!.
Mina specs, om det skulle vara nödvändigt, är dessa: 
GPU: MSI GTX 960 4GB. CPU: Intel core i5-3470 3,2 GHz. RAM: 8 GB Windows 10

Pratat med komplett, och dom säger att det ska inte vara något fel på min dator. Det enda dom hänvisar mig till är att göra en virusskanning och uppgradera till Windows 10, vilket jag gjort. 
Tacksam för svar!


   
Citera
Ämnesetiketter

Du har uppdaterat drivrutinerna till grafikkortet? Ett tips är att du inte kör s.k. gameboosters för de kan fucka upp allt på datorn om du har otur (de stänger av en massa skit när man startar ett spel, och startar dem igen när spelet är av - fast ibland upptäcker den inte att man stängt av spelet korrekt så den aldrig startar de nödvändiga processerna/tjänsterna igen)

Här är några som verkar ha samma problem:  http://ftp.uktrainsim.com/viewtopic.php?f=361&t=135987


   
SvaraCitera

Va jobbigt för dig


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tänkte om det kanske var dina Nvidia inställningar som strular till det med programmet? Om du nu har Nvidia...

Öppna upp Nvidia-Kontrollpanel
Öppna upp Hantera 3D-inställningar
Det finns ett smal fönster där man kan scrolla för att få fram spel, leta upp spelet/spelen och välj det/dom.

Inställningarna nedan i det större fönstret, testa att ändra det till "programkontrollerat" ifall det fungerar, alternativt "av".
Ibland så kan det vara inställningar som inte passar till programmet...


   
SvaraCitera