Aviseringar
Rensa alla

Låglaktos bättre än vanlig?


malinn:

men jag fattar inte riktigt, jag tänker på mjölken som heter "låglaktos mellan" och vanlig "mellanmjölk" är det inte samma sorts fetter i dom?

INGEN SKILLNAD PÅ FETT!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vulkan:

är det någon slags viktminskning du försöker att uppnå?

Nejnej, absolut inte.. [surprised] Jag vill äta hälsosamt o dricka pga får man i sig för mkt av fel sorts fett kan man fö ökad risk för hjärt och själsjukdommar vilket inte är så roligt.. :/


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

davvelito:

INGEN SKILLNAD PÅ FETT!

TACK! 🙂

Någon som vet annars vilken av de så har lägst GI ? 🙂 skulle va bra att veta!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

GI är ointressant. Mjölk ger inte mycket blodsocker men har högt insulinindex.

Är du ung, frisk och aktiv behöver du inte bry dig om något av det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gosu:

Är du ung, frisk och aktiv behöver du inte bry dig om något av det.

aah, 14 bast och ätstörningar.. =(


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

malinn:

aah, 14 bast och ätstörningar.. =(

Då är du fortfarande frisk på så sätt att du inte behöver bry dig om GI, även om du har ätstörningar, eftersom det är en helt annan sjukdom.

Tråkigt ändå, 14 år och ätstörningar. Varför?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gosu:

Tråkigt ändå, 14 år och ätstörningar. Varför?

ja, det är hemskt. Jag har alltid vart en stark person och vart glad och alltid varit MIG SJÄLV, brydde mig inte om vad andra tyckte. Hade/har fortfarande massvis med kompisar. Jag har en himla humor m.m.

Men så ba blev ja missnöjd med mig själv när jag skulle fylla 13 ungefär och så blev allt ett jävla helvette.. Har vetat om ätstörningar men trodde ALDRIG att jag skulle hamna i det faller.. [cry]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vad blev du missnöjd med? Runt 12-15 år är ju då hormonerna börjar spöka och man kanske börjar se sig själv annorlunda.

Oavsett så lever du i den åldern just nu som väldigt många skulle dö för att få leva i. Du växer så det knakar är det är nu som du faktiskt kan äta massor av mat utan att det rör din vikt.

Om du ser tillbaka på dig själv om 10 år då du inte växer längre och faktiskt måste ha lite bättre koll på vad du äter, så tror jag att du kommer ångra dig starkt att du slängde bort så mycket tid på att gå runt och vara missnöjd med dig själv och tvinga dig att inte äta, när det borde ha varit precis tvärtom.

Ta vara på denna tid istället för den kommer bara en gång i ditt liv.


   
SvaraCitera

malinn:

själsjukdommar vilket inte är så roligt.. :/


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gosu:

Vad blev du missnöjd med? Runt 12-15 år är ju då hormonerna börjar spöka och man kanske börjar se sig själv annorlunda.

Mkt, speciellt mina lår tyckte jag var stora, breda axlar ja mycket jag bara inte tyckte om lixom.. :/

Gosu:

Ta vara på denna tid istället för den kommer bara en gång i ditt liv.

ja vet, men det är svårt när jag redan hamnat i det här läget. [cry]


   
SvaraCitera