Aviseringar
Rensa alla

Lagliga droger


Ämnesstartare

Det har alltid varit någon sorts diskussion runt just lagliga droger på Internet och det verkar inte som om det kommer att komma till någon lösning.

Jag gör ett skolprojekt om just Internet droger och är super tacksam för alla svar jag får 🙂

Så nu undrar jag?

Vad tycker ni om lagliga droger på internet? Bra eller dåligt att de får säljas som det görs idag?


   
Citera

Angie01:

Vad tycker ni om lagliga droger på internet? Bra eller dåligt att de får säljas som det görs idag?

Bra


   
SvaraCitera
Åtta

Vad är "internet droger" om jag får fråga? Finns det speciell "internet mat", "internet musik" och "internet resor" också?

Angie01:

Vad tycker ni om lagliga droger på internet?

Att de finns att köpa på internet har väl ändå ingenting med saken att göra? [confused] När det gäller lagliga droger så beror det ju enormt mycket på vilken drog vi talar om. Men överlag så ställer jag mig skeptisk till dem, då det sällan bedrivits någon forskning kring dem.

Angie01:

Bra eller dåligt att de får säljas som det görs idag?

Bra, såklart. Så länge de inte är olagliga så är det klart som fan att de ska få säljas på vilket sätt som helst, så länge säljaren följer alla regler som krävs.


   
SvaraCitera

vanliga cigaretter[tard]


   
SvaraCitera

"Lagliga droger" låter ju bra, men de kan vara lömska och något man ska undvika. Sedan finns problemet med att man ännu inte har koll på alla dess bieffekter.

[n]


   
SvaraCitera

Hehe, finns massor med lagliga droger som man kan köpa på internet som ger samma effekter som olagliga sådana. En jävligt lustig grej är att n-ethyl-2C-B är lagligt, medan 2C-B är olagligt... de ger exakt samma effekt. [bigsmile]


   
SvaraCitera

Infraröd:

En jävligt lustig grej är att n-ethyl-2C-B är lagligt, medan 2C-B är olagligt... de ger exakt samma effekt. [bigsmile]

Handlar ju om att man måste förbjuda varje jävla drog för sig. Vilket är ett helt vansinnigt system. Det räcker att de byter ut en liten jävla substans i någon drog så är den laglig igen, så tar det upp emot två år för den att bli illegal då det måste fram och tillbaka i EU och grejer.

Nytt system för det där behövs.


   
SvaraCitera

Budolicious:

Nytt system för det där behövs.

Nej, det måste ske kontroll av vad det faktiskt är. Dessutom slarvar de med den kontrollen, trots att det tar lång tid. De gör saker olagliga endast för att de liknar befintliga olagliga substanser, men de tänker inte på varför de befintliga är olagliga, vilket är patetiskt.


   
SvaraCitera

Infraröd:

Nej, det måste ske kontroll av vad det faktiskt är. Dessutom slarvar de med den kontrollen, trots att det tar lång tid. De gör saker olagliga endast för att de liknar befintliga olagliga substanser, men de tänker inte på varför de befintliga är olagliga, vilket är patetiskt.

Givetvis måste det kontrolleras osv, och det gör det. Tro mig. Bara det att processen tar så onödigt jävla lång tid. Jag fick det förklarat för mig av en kompis som jobbar på narkotikaroteln, men minns inte riktigt allt nu.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Infraröd:

De gör saker olagliga endast för att de liknar befintliga olagliga substanser, men de tänker inte på varför de befintliga är olagliga, vilket är patetiskt.

Exakt, dom utgår från att det är skadligt och farligt för att det ger ett positivt rus istället för man ligger i kramper och spyr på direkten..


   
SvaraCitera

Arthur89:

Exakt, dom utgår från att det är skadligt och farligt för att det ger ett positivt rus istället för man ligger i kramper och spyr på direkten..

Nja, det vet jag inte... men om någon dör av en drog så klassar de den direkt. [zzz]

Budolicious:

Givetvis måste det kontrolleras osv, och det gör det. Tro mig.

Tror du att de gör vetenskapliga studier och undersöker substansen helt och hållet? Det är lättare att bara klassa den, spara pengar och göra det svårare att få tag på. [zzz] Löjligt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har bara erfarenhet av cannabissubstitut och ännu har jag inte fått någon skada vad jag vet... däremot är dessa droger relativt nya och man vet egentligen inte vad de innehåller, ingen direkt forskning har gjorts på ämnet

cannabis är väl de bästa då nackdelarna är ganska kända och det har använts i tusentals år, men det ÄR olagligt så vad gör man


   
SvaraCitera

Angie01:

Vad tycker ni om lagliga droger på internet? Bra eller dåligt att de får säljas som det görs idag?

Jag tycker att det är väldigt dåligt. Bristande information om hur farliga de olika drogerna är i samband med väldigt varierande kvalitet gör att det faktiskt skulle vara bättre om droger som LSD, Amfetamin och Ecstasy faktiskt var legaliserat. De som faller offer för nätdroger gör också att droger som är allmänt harmlösa verkar mycket farligare än de verkligen är.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Att droger som HBW, Spice etc säljs lagligt och mycket har jag väl inget emot. Jag har iaf inte fått uppfattning om att dom är riktigt ohälsosamma.
Mephedrone och liknande borde väl, om man nu ska vara en perfekt Svensson, klassas snarast.

Infraröd:

n-ethyl-2C-B är lagligt

Jag vill inte leka uppslagsverk allt för mycket och jag kan ha fel... men... är inte N-ethyl-2c-b olagligt? Har för mig att det blev klassat i samma veva som DXM, Bromo D-fly etc.


   
SvaraCitera

circa survive:

en perfekt Svensson

[tard]


   
SvaraCitera