Aviseringar
Rensa alla

lagligt?


Ämnesstartare

borde cannabis vara lagligt i sverige eller? vad tycker ni? om ni inte håller med berätta gärna varför. om ni tycker att det borde vara lagligt i sverige beskriv också varför ni tycker det borde vara lagligt. 


   
Citera

Ja, det borde det. Vet att det är svårt pga att sverige är ett så mycket mindre land men canada har satt en rätt bra ribba.

Att jag tycker det är enbart av personliga skäl dock


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Självklart anser jag att Cannabis ska legaliseras!

Den stora frågan är VEM som ska producera den?
Ska produktionen och försäljning ske ungefär som med mycket mat och dryck vi konsumerar idag dvs av svenska bönder och odlare? Eller ska produktionen och försäljning ske som med all alkohol vi konsumerar idag dvs av svenska staten?

Ett stort problem är "STOREBROR" dvs FN som rent globalt styr över hur alla världens länder och hur dess medlemsstater "får" behandla droger. Mig veterligen får inget medlemsland bara legalisera en drog hur som helst. Ett exempel är Holland/Nederländerna som många tolkar är ett land som har legaliserat Cannabis. Men handeln med Cannabis är OERHÖRT STRIKT REGLERAT.

Allmänt känt är att godkända coffeeshops får sälja Cannabis. Och det är iof sig sant.
Fakta är att varje köpare ENDAST får köpa 5 gram och att coffeeshopen ENDAST får ha 500 gram i lager och att du ENBART får röka i coffeeshops och i din egna lägenhet. Rökning ute på gator, torg och parker är FÖRBJUDEN! Detta enl lagarna, sedan att det inte är någon som följer dom är en annan sak.

Fakta är också att det just är i Holland/Nederländerna som polis och tull gör de största beslagen av Cannabis i hela EU.

Mer info: AMSTERDAM.SE COFFEESHOPS

Varför anser jag då att Cannabis bör legaliseras?

Jämfört man med alla andra droger, alkohol inkluderat, så är Cannabis den mest "ofarliga" drog som finns.  Tumme upp

Man skulle slå undan fötterna dvs delvis knäcka maffian om man legaliserade Cannabis eftersom just Cannabis är en av deras största inkomstkällor.

Dessvärre inser jag att vägen till en global legalisering är extremt lång och även en legalisering inom Sverige ses inte trolig med tanke på de vänstertrollen Vänsterpartiet, Miljöpartiet och Socialdemokraterna. Ett bra steg i rätt riktning är att rösta BORT VÄNSTERTROLLEN vid nästa val. EN GÅNG FÖR ALLA!!!!!  Cool


   
SvaraCitera
dwadw

Ja, varför? Vet inte men jag vill röka skiten utan att få problem.


   
SvaraCitera

Ja, bör kunna säljas reglerat på Systembolaget. 


   
SvaraCitera

Ja, men Sveriges drogpolitik är åt helvete så RIP. 


   
SvaraCitera

SDniklas:
Ja, bör kunna säljas reglerat på Systembolaget. 

Åhh jag ser det redan framför migSover


   
SvaraCitera
mdma
 mdma

Nej. Nog med tröga äckliga, vedervärdiga pundare i samhället redan idag. 
Det sista vi behöver är en befolkning som rökt sig utvecklingsstörda.

Det enda som bör avkriminaliseras är svamparna som växer i våran natur (NATURLIGT). 
Främmande arter har inget här att göra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dagens stora globala nyhet för alla cannabis- och marijuanaförespråkare är att Högsta Domstolen i Mexiko idag har klubbat igenom en total legalisering av Cannabis. Det bli mao lagligt att odla, inneha och sälja Cannabis. Mexiko påstås vara det tredje landet i välden som helt har släppt CB fri.   Mycket glad  ...  Tumme upp

Dagens Nyheter (DN): Cannabis blir lagligt i Mexiko

Bäva månde den förbannade mexikanska maffian göra. Sätt dödsstraff på hela byket. Arg


   
SvaraCitera

HURRA! Får bums ta ut ett pass och ansöka om mexikanskt medborgarskap. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

faphomet:
Ja, men Sveriges drogpolitik är åt helvete så RIP. 

hur är Sveriges drogpolitik åt ''helvete'' då om man får fråga? Rullar ögonen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

agnesberg:

hur är Sveriges drogpolitik åt ''helvete'' då om man får fråga? Rullar ögonen

Jag kan svara istället.  Mycket glad

Sverige har EU´s strängaste narkotikalagar men vi har också högst antal tunga missbrukare och vi har högst antal dödsfall (överdoseringar) i hela EU.

Hur tycker du att det låter?


   
SvaraCitera

politisk realist:

Jag kan svara istället.  Mycket glad

Sverige har EU´s strängaste narkotikalagar men vi har också högst antal tunga missbrukare och vi har högst antal dödsfall (överdoseringar) i hela EU.

Hur tycker du att det låter?

^ typ ja


   
SvaraCitera
StoraD

politisk realist:

Jag kan svara istället.  Mycket glad

Sverige har EU´s strängaste narkotikalagar men vi har också högst antal tunga missbrukare och vi har högst antal dödsfall (överdoseringar) i hela EU.

Hur tycker du att det låter?

Låt mig puff puff bara


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

StoraD:

Låt mig puff puff bara

vad äre som luktar?Rullar ögonen


   
SvaraCitera